torsdag, juli 25, 2013

CAR DRIVING

Idag har det varit så varmt att man inte kunnat sitta i solen utan att drunkna i svett. Var nästan att jag hoppade i vår lilla plaskpool där E satt och plaskade idag för att svalka mig jag med. Istället satt jag i skuggan. Och då är det inte bara lite varmt, om jag som älskar att sitta i solen, hellre sitter i skuggan. Har varit såhär hela veckan, men värst var idag och igår. Men klagar inte, skönt om man spenderar dagen på stranden till exempel, vilket vi inte haft tid att göra denna vecka.. Men kanske imorgon!

Igår vet jag inte vad jag gjorde egentligen ,dagen gick så fort. Jobbade tio timmar, uppdelat i tre pass. Så var mycket strö jobb och korta pauser, så kändes som att jag jobbade hela dagen, även fast jag egentligen inte gjorde det. Gjorde inget särskilt spännande under mina lediga tider. Hade min vilodag för veckan så ingen träning heller. Ganska skönt att bara ta det lugn ibland.

Upptäckte en ny liten förort då jag hämtade A på en playdate där jag aldrig varit förr. Alltid lika "spännande" att köra bil på ett nytt ställe. Bilkörning är något jag aldrig mer kommer känna mig osäker eller klaga på hemma i Sverige, det kan jag lova! Kommer att vara en stor skillnad att komma hem till trafiken hemma igen om ett år. Som tur är har vi köpt en ny GPS. Klarar mig lätt utan den när jag kör till de flesta ställena nu när jag bott här snart ett år. Men när man ska till ett nytt ställe sådär skulle jag aldrig våga mig på att åka utan GPS.

Sen ska vi väl inte ens börja prata om hur trafiken här i Seattle är. Antar att det är så i varje storstad, vilket jag aldrig behövt uppleva förut. Var nervös första gången jag skulle köra i Sundsvall hemma i Sverige, skrattar när jag tänker på det just nu. Den här veckan har jag stått i bilkö ovanligt ofta känns det som.

Nog om bilkörning. Idag jobbade jag imorse, gjorde iordning tjejerna och skjutsade sedan A till hennes camp. (Bilkö på vägen hem, hehe) Sedan var jag off fram tills 1, passade på att gå på gymmet en timme, vilket alltid känns lika konstigt när himlen är klarblå och man börjar svettas så fort man kommer innanför dörrarna. Sedan var jag hemma med E hela dagen. Hade varit perfekt dag att åka på stranden eller göra något annat kul, men hade ingen bil så vi var hemma i the backyard och hon plaskade på i lilla poolen (skulle snarare säga balja). Ångrar så mycket att jag inte tog ett kort. Hon ville inte frysa (som om det ens fanns en endaste liten chans att hon skulle gjort det!) så hon tog på sig sin våtdräkt, badmössa och simglasögon. Så. Jävla. Söt! (fult om det varit på nån annan än henne!). Och där satt hon och plaskade på och levde livet liksom. Härligt unge! Vi hade lite vattenballongkrig också, och massa tävlingar. Sedan gick vi till Farmers Market och åt middag, mötte A där med en kompis. Och resten av Queen Anne.

När jag var off gick jag hem och bytte om och så, sedan sprang jag ner till Roger's Park för ett intervall-pass på löpbanan där med Tess och Madde. Och nu sitter jag här och hostar som en gammal kärring med lunginflammation igen. What doesn't kill you make you stronger and all that.

Nu tänkte jag se lite film för en gångs skulle innan jag ska sova! Tänkte se The Silver Linings Playbook igen nu efter att ha läst boken. Men såg att 42 har kommit ut på swefilmer, så får nog bli den istället. Imorgon är det helg, ser ut att bli en riktigt bra helg. Men det får ni höra om på söndag! Godnatt Seattlet

3 kommentarer:

  1. Hej! jag har just flyttat till Issaquah med min värdfamilj, har försökt få tag på min nya LCC och kvinnan som är director men det är som vanligt med culturalcare, inget händer och inga svar får man heller.. Så nu tar jag tag i det på egen hand.. Försöker hitta åt andra som är au pair här i seattle, var i seattle bor du?? :) Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Christina! Åh vad roligt, vart ifrån flyttade ni? Det är alltid bäst att ta tag i saken med egna händer ;) Jag bor på Queen Anne, kullen ovanför downtown typ, så mitt i Seattle alltså! Vart i Issa bor du? Har du lust att ses någon dag? :) Kram!

      Radera
  2. Vi bodde tidigare i Milwaukee, WI.. Oh, najs att bo mitt i smeten :) Vi bor i highlands, om det är så man säger, haha har inte så stor koll än... allt är nybyggt här iaf, och dom bygger mer för fullt.. Absolut, jag är ledig imorgon och sen helgen.. Jobbar 8-18 ons, tors, fre.. Kanske fre kväll? Eller imorgon om du inte jobbar förstås? :)

    SvaraRadera