tisdag, juli 16, 2013

LA PUSH BACKPACKING

Hann aldrig med någon bloggning igår, jag försökte faktiskt. Hann lägga upp bilderna, men aldrig skriva någon text, så därför tänkt jag göra det nu. Igår jobbade jag i alla fall på morgonen, sedan gjorde jag ett jätteskönt ryggpass på gymmet innan jag skypade med mami. När jag började jobba hämtade jag E och var med henne tills hon hade ballet, efter den åkte vi hem och jag värmde upp lite middag tills min värdmamma och A kom hem fårn hennes gymnastik och vi åt. Sedan mötte jag upp Tess och sprang trappor på East Queen Anne. Ville dö. Det var mi ndag i snabba drag!

Idag känner jag inte alls för att blogga, eller för att gå ut och springa som jag hade tänkt göra nu egentligen, eller fixa med min visumansökan som vaar något annat jag tänkt göra nu, eller städa rummet, eller göra nånting överhuvudtget. Vill lägga mig under täcket och låtsas att den här dagen aldrig började, och aldrig kommer börja. Men så funkar inte livet riktigt. Så jag får helt enkelt suck it up.

Här får ni höra lite om förra helgen istället! På fredagsmorgonen packade vi ner det sista i våra ryggsäckar och sedan åkte vi ivåg. Jag, Tess och tjejerna i en bil och min värdmamma och hennes pappa i den andra. Vi tog färjan över till Bainbridge Island (första gången jag kör bil på en färja! hehe) och sedan fortsate vi mot Port Angeles där vi stannade och fixade tillstånd, och så gjorde vi sista biten kvar till kusten och La Push. Väl där tog vi på oss våra packs och hikade de 1,4 milesen ner till Third Beach och hittade direkt perfekta stället för vårt camp!

Vi satte upp tälten osv ohc lekte på stranden e nstund innan det var dags att laga mat. Vi hade god middag, tacos, och sedan var det i stort sett dags att göra iordning för att gå och lägga sig. Jag utklassade Tess på kortspel!

På lördagsmorgonen bestämde jag och Tess för att ta en hike över till nästa strand. Det var en väldigt brant hike, men inte så långt. Det var jättefint där! Vi kom tillbaks vid lunchtid och bara låg på stranden och njöt nån timme. Sedan lekte vi med tjejerna, sprang omkring i vattnet och bara hade det himla bra! Sedan var det dags för middag, pasta, och så ihopstädning och diskning och pumpa vatten och sånt. Sedan gjorde vi en liten eld och drack varm choklad, låter härligt va!? Sedan gick vi och la oss (hoppar över att berätta att Tess vann i kortspel denna kväll.. skyller på magont)

På söndagen var det dags att packa ihop och åka hem. Vi tog andra vägen genom Forks på vägen hem, kändes lite konstigt att se allt det här som jag redan sett en gång, tillsammans med min svenska familj i vintras, fast nu utan dem och på sommaren i solsken. Kul var det i alla fall, men Forks är ju inget att se i stort sett. Men kunde inte låta bli att le när vi åkte förbi motellet där vi bodde och dinert där vi åt frukost!

Vägen hem var lång. Jag och Tess hade en bil,och vi låg lite före de andra. Så fort man körde på I5 blev det tvärstopp och vi satt i bilkö i flera timmar.. Det var skönt att äntligen komma hem! Men då skulle det packas upp och återställas! Så var trött men kom inte i säng förrän ganska sent. Men så värt det, hade verkligen en jättebra och rolig helg!! Är så tacksam att jag får uppleva sånt här, att det är så självklart för min värdfamilj att jag får följa med. Vet att alla au pairer inte har sån tur. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar