söndag, juli 21, 2013

SUNDAY EVE

Det känns konstigt att inte jobba fast det är söndag kväll, men skönt! Hade inte såna stora planer för  helgen, men den har varit kanon! I fredags åkte jag till Annalena direkt efter jobbet, hon fyllde år så jag och Madde köpte en present till henne och sedan åkte vi till hennes hus där hennes värdföräldrar fixat bbq. Det var förutom jag och Madde bara en massa tyskar, men det var en trevlig kväll, och så kul att få Träffa Annalena igen, hon har varit bortrest i London en månad.

På lördagen åkte jag, Madde och Annalena till Alki. Vi tog en springtur längs strandpromenaden innan vi la oss på playan och stekte ett tag. Sedan åkte vi hem var för sig och duschade och gjorde oss iordning. Efter det möttes vi upp igen i Fremont, där vi hade picknick framför en outdoor movie. Det var huuur mysit som helst!! Och filmen så sjukt rolig, Super Bad. Kommer garanterat att bli fler utomhus biosar innan sommaren är över.

Idag hade jag inga planer alls. Promenerade ner till Seattle Center för att möta Tess, Frida, Lovisa, Anna och Annas nya au pair. Vi hängde där på food festivalen som var ett tag innan vi promenerade ner till downtown. Visade Annas nya au pair Pike Place Market osv innan vi gick runt i affärerna i downtown. Köpte min första Victoria Secret bh och även en kortärmad vit transparent skjorta på rea på HM. Fynd dag!

Det var sista gången jag träffade Anna, på tisdag åker hon på sin resemånad. Är bara så konstigt att så många åker hem. Kommer vara många nya ansikten på nästa au pair-möte till exempel. Vid 6-tiden åkte jag i alla fall hem. Har inte gjort så mycket efter det, suttit vid datorn och fått lite smått och gott gjort. Nu ska jag se på True Blood och sedan gå och lägga mig och försöka sova tidigt så jag är laddad för att börja jobba imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar