tisdag, juli 09, 2013

OUTLET

Har jobbat sjukt lite idag! Klev upp kl 8, åt frukost och sedan hjälpte jag till med att göra iordning E och sedan skjutsa henne till skolan. Efter det var jag off ända till halv 3 då jag hämtade A på camp och E hos en playdate. Vi åkte hem, hade snack, pysslade och läste lite och sedan var klockan 6 och jag slutade för dagen. Kilade iväg på body pump, kom hem och duschade och nu har ja haft family meeting.

Vad gjorde jag då under de 5 timmar jag var ledig? Jo, jag och Madde åkte norrut till outletet som ligger ca 50 min norrut om Seattle. Första gången jag var där, har bara sett det när man har kört förbi det förut. Det var ingen besvikelse direkt, tvärtom mycket större än jag trodde, hur många affärer som helst! I stort sett bara märkesaffärer, men för er som inte vet vad ett outlet är så innebär det att sakerna i butikerna på ett outlet är mycket billigare än i samma affär någon annanstans. Det är som att hela affären har rea. Men det bästa är ju att outlets faktiskt har resa också, så idag handlade jag det mesta på dubbel-rea kan man säga!!

Fyndade verkligen. Köpte 5 (ja FEM!!) par shorts. Ett par träningsshorts på Adidas för 15 dollar, ett par träningsshorts på Under Armour för 8 dollar, tre par jeans shorts på American Eagle som var det bästa fyndet (aaasköna alla tre och sitter perfekt!) för bara 50 dollar sammanlagt, som var vad ett av dem gick på i originalpris. Sedan införskaffade jag mig 4 par tröjor på Forever21. Hade velat gå runt där mycket längre, var jättemånga butiker jag hade velat gå in i som vi inte hann, så kommer lät att komma tillbaks någon gång! En riktigt heldag till vintern när man inte vill spendera dagen ute i regnet.

1 kommentar:

  1. Ja tack, där kan jag också tänka mig en heldag i vinter;) Kram Lotta

    SvaraRadera