torsdag, mars 28, 2013

"ANOTHER BLONDE BOMBSHELL"

Förlåt för dålig uppdatering men har haft fullt upp senaste dagarna! Vädret är heelt fantastiskt här i Seattle, överdriver inte när jag säger att det kändes som en normal svensk sommardag idag. Satt verkligen ute i t-tröja på As skola medans de lekte och solade, kände hur det brände på kroppen och  mitt ansikte börjar få sina sommarfräknar. Hur sjukt härligt låter inte det!?

Igår tog jag en en jätteskön springtur mitt på dagen innan jag hämtade E. Vi gjorde massa roligt påsk-pyssel! Kände mig lite inspirerad och satte igång, riktigt kul var det men rummet är helt kaos nu. Blir till att städa imorgon. Sedan när vi hämtade A stannade vi på hennes skola ända till kvart över 5, alltså 1 timme och 40 minuter efter hon slutade, och tjejerna sprang runt där och lekte med sina vänner och hade jättekul. Jag satt och njöt i solen, chill!

Direkt när jag slutade åkte jag till Rebecka i Redmond och umgicks med henne. Sanningen är att jag inte kommer att träffa henne på över en månad nu. Hon åker till Hawaii med sin värdfamilj och kommer vara borta hela april. Kul för henne liksom. Vi var lite ledsna i ögat, så vi åt svensk choklad och mådde lite bättre. En liten del av mig kan inte låta bli att tänka "det är väl lika bra I get used to it liksom", hon kommer ju att "försvinna för gott" (i mitt Amerikanska liv åtminstone) bara 2,5 månader efter hon kommer hem från Hawaii. Så sjukt att de flesta av mina vänner kommer att åka hem i sommar/höst, bara försvinna, mitt liv kommer ju att bli helt annorlunda utan dem. Känns jättekonstigt.

Kom hem jättesent men hade en liten sovmorgon imorse i alla fall till ca tio över åtta då två spralliga tjejer knackade på min dörr! Men jag började jobba 8.30 så var helt ok! Idag har jag verkligen jobbat från det jag vaknat tills jag gått och lagt mig igen känns det som! Jag jobbade en timme på morgonen med att gör iordning tjejerna och skjutsa A till skolan. Sedan kom jag hem och var off, hade frukost, sedan skjutsade jag min värdpappa och E till U-district där en organisation som min värdpappa sitter i styrelsen för anordnade en passover-lunch. Jag var hemma igen 45 minuter innan jag skulle börja jobba igen. Hann hänga tjejernas tvätt och byta kläder, sedan åkte jag tillbaks till U-district och joinade min värdpappa och E för lunch där, jättegott var det!

Bäst var Es svar när min värdpappa frågade vad hon ville ha att dricka, det fanns vatten, juice eller läsk. "Vad är läsk?" frågar E. Där har ni en bra beskrivning av kosten vi har i vår familj (som jag måste säga att jag älskar!!).

Det roligaste som hände idag, det roligaste på hela veckan måste jag nästan säga, var när jag och E skulle promenera till bilen efter vi ätit som stod parkerad ett par blocks bort. Bakom oss går en kille i 20-årsåldern och så möter vi en gammal gubbe på 80 år typ, vithårig och jätterynkig. När vi möts stannar han upp säger: "Ah, another blonde bombshell!" Förvåningen som uppstod när de orden kommer ur den där gamlingens mun alltså, jag kom på mig själv med att bara fortsätta gå, munnen öppen och ögonbrynen höjda och fundera om det där verkligen just hände. Då går killen som gick bakom oss om och skrattar och flinar mot mig men också med höjda ögonbryn och förvånad, men tycker det var skitkul och säger: "Hahaha, I can't believe he actually just said that!" Och typ flinar och skakar på huvudet, precis som jag verkar han knappt fatta att det var sant. Sen lägger han till: "at least he has good taste!" Ett sista flin innan han korsar gatan.

Som tur är verkar hela grejen ha gått utan att E ens märkt av det, kan bero på att jag inte sa ett ord utan var helt tyst, kunde inte få fram nånting så chockad var jag. Men nu i efterhand dör jag nästan av skratt när jag tänker tillbaks på det. Skulle aldrig ha hänt nån annanstans än i USA, that's all I'm saying. Gotta love this country.

Vi var ute nästan hela dagen idag efter det, promenerade till en lekpark där E lekte i över en timme med en tjej hon träffade där. Sedan promenerade vi vidare till As skola, där vi stannade så de fick leka med sina kompisar en timme och så promenerade vi hem igen. Vi hade tidig middag, Mac n cheese (tjejerna favorit) och sedan målade vi påskägg, vilket var en hit! Sedan var det i stort sett dags för läggdags och strac efter det kom min värdmamma hem och jag var off. Nu ligger jag i sängen och hade tänkt gå och lägga mig tidigt men Johanna ringde och är påväg över nu, så blir nog senare! Godnatt Seattle, godmorgon Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar