fredag, mars 01, 2013

LONG WALK

Har nyss kommit in från en lång promenad i regnet med Jana, nu ska jag snart hämta E och en kompis på pre-school. Har varit en riktigt playdate-vecka den här veckan, en playdate varje dag! Det är ofta hyfsat lugnt, de leker på själva så behöver bara se till att det inte går överstyr.

Har inte hänt något speciellt i veckan, det var ett tag sen allt blev till vardag, men även fast det ofta är samma grejer samma dag så har det inte blivit tråkigt som jag var rädd för att det skulle bli när allt blev till en vana. Dagarna rullar på, men inte på ett dåligt sätt.

Igår hade jag sovmorgon, sedan en kort skype med mamma. Jobbade mellan 2-5 bara och sedan hade jag klass. Är dags att börja skriva upp mig inför vårterminen, har tolv timmar kvar av mina 72. Funderar på om jag bara ska läsa samma tränings-klass en tredje och sista gång eller om jag vill prova på något nytt. Vi får se vad jag bestämmer mig för men måste bestämma mig till vecka har jag satt som mål!

I tisdag och onsdags var det tidiga arbetsmornar för min värdmamma var borta, men det gick det med! Playdates på eftermiddagarna gjorde det till ganska enkla dagar. I måndags var det som en sommardag nästan, var hos Sarah på playdate med E och vi satt ute i solen och njöt av värmen medans tjejerna lekte på jättebra tillsammans. Så skönt!

Efter jobbet idag åker jag direkt ut till Redmond, ska laga mat och mysa med Rebecka och Maja. På lördagen följer jag med Maja hem till Issaquah och sover där tills på söndag då jag jobbar på kvällen. Så kommer inte skriva mer här förrän då. So see you later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar