lördag, mars 09, 2013

CHEESECAKE

Så mycket för att skriva om min födelsedag dagen efter (igår), det var fullt upp då så hann inte med. Men idag är det lite lugnare nu när det är helg. I torsdags unnade jag mig lite sovmorgon till 9 sedan skypade jag hela morgonen, så mysigt. Jag jobbade mellan halv 12 och 6, var mest ute i det vackra vädret och lekte.

Efter jobbet hoppade jag över min klass, och åkte istället ner till downtown. Där mötte jag upp Maja, Sarah och Annalena. Vi gick till Cheesecake Factory och åt middag och självklart cheesecake!
Efter det rullade vi fram. Jag följde med hem till Sarah en stund och chillade, låg och snackade lite och så. Sedan skypade jag med Moa sent på kvällen för hon var upptagen med att tatuera sig på min morgon! Skit snygg blev den! Då öppnade jag även paketet som mamma, pappa och hon skickade med posten, kunde inte låta bli att längta hem lite då..

Gick och la mig och klev upp bara ett par timmar senare för att jobba på fredagsmorgonen. Sedan behövdejag bara hämta E på skolan halv 1, ge henne lunch och sen kom hennes mormor och styvmorfar som är på besök, och var med henne, så då var jag off.

Det kändes som sommar ute, vädret var helt fantastiskt. Så jag bestämde mig för en lång springtur längs vattnet. Helt fantastiskt var det, två timmar senare återvände jag hem, helt slut. Duschade och fixade lite, sedan åkte jag ner till downtown på kvällen med Sarah, mötte upp Tess och vi gick på stan en stund. Sedan gick jag och Tess vidare, mötte upp Malin och hennes två kompisar och gick på en komedishow med dem.

Väldigt spännande då vi inte hade en aning om vad det var, och de improviserade hela showen. Det var mycket roligare än förväntat! Jag och Tess fick en impuls att gå på bio efter det, kl halv 11 på kvällen. Så då gjorde vi det! Impulsbesluten är de bästa, vi såg Snitch och den var riktigt bra. Det var en trött Malin som stapplade hem kl halv 2 på natten.

Idag hade jag tänkt ta sovmorgon eftersom det blivit så lite sömn två senaste nätterna, men det är svårt när det hörs så väl i hela huset och det är  andra personer i huset som är vakna. Jag får skjuta på den där sovmorgnen tills imorgon. Idag ska jag vara med Johanna, hennes föräldrar som har varit på besök i tre veckor åker hem. Vi ska åka till U-village och strosa runt lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar