söndag, mars 31, 2013

SUNNY WEEKEND

Efter det där inlägget är jag väl inte på det bästa humöret, och speciellt inte efter samtalet jag just hade med Johanna, men jag känner att jag måste få återuppleva min roliga helg lite grann och berätta om den, kanske får mig på lite bättre humör, och plus att jag kommer nog inte ha tid att blogga så mycket i veckan. Skriver mer om anledningen till det imorgon.

I fredags gjorde jag min första springtur för året i shorts, så jäkla bra väder har vi här i Seatte!! Gick större delen av resten av dagen runt i shorts också, men tog på mig ett par byxor när jag och E åkte med A till hennes första gymnastikklass sedan jag kom hit. Vi satt och kollade hela lektionen, och det var riktigt kul att se, till och med E tyckte det. Min värdpappa har varit i Sverige torsdag-söndag, så det var bara jag, min värdmamma, A och E på shabbat och efter maten åkte jag på bio, The Host, med Johanna och Sina.

På lördagsmorgonen åkte jag till Children's Museum med min värdmamma och tjejerna för Easter Egg Hunt! Det var 4000 små ägg (sånna som är gjord av plast, ihåliga och går att öppna och lägga saker i) "gömda" (låg mest synliga lite överallt) över hela muséet, alla barnen hade korgar med sig och gick (läs sprang) runt och plockade. Traditionen är att de ska ligga nån bit godis inuti men det här var en "nyttig"variant, då man bytte ut äggen mot en goodiebag med massa roligt i.

Mitt på dagen slutade jag ,packade väskan och sedan åkte jag hem till Anna på Mercer Island och var med henne, Maja och Simon. Chillade i solen, gick på Menchies, chillade på en liten strand. Återigen ställer jag mig frågan "hur fan lyckas jag!?" när jag och Anna springer till bilen, barfota i gräset. Och självklart lyckas jag pricka det lilla lilla stället på gräsmattan där en hund hade bajsat. Barfota. Hat till alla er hundägare som inte plockar upp efter era hundar.

Som om det inte var tillräckligt, efter att ha tvättat bort det värsta i vattnet åkte vi hem till Anna igen, hoppade in i hennes dusch för att tvätta av foten, så hade alla kläder osv på mig. Anna: "Vrid bara på ratten till duschen uppåt" Jag: håller i duschmunstycket, riktar det mot foten och vrider ratten. Duschen: Bestämmer sig för att blöta ner hela mig genom att spruta ut vatten från andra munstycket som hänger ovanför mitt huvud. Jag: "AAAAAAAAAAHHH" skrattar/gråter så jag knappt kan andas Maja: "Vad GÖR du!?" ser mig, skrattar lika mycket som jag Anna: "Förlåååt du måste vrida på den andra ratten så den är neråt också!!!"

På kvällen hade vi middag hos Maja, grillade hamburgare i grill utomhus, jättemysigt och gott tänkte vi. Vet inte hur länge vi grillade de där hamburgarna och när vi äntligen skulle få äta så skär Anna i sin bara för att upptäcka att den är knappt grillad alls, helt rå inuti. Bara att fortsätta grilla. Sen middag blev det, men gott! Sedan gömde vi påskägg åt Majas värdbarn att hitta på morgonen efter.

Jag och Maja vaknade av att de sprang runt och letade på söndag morgonen. Sedan åt vi frukost och begav oss till Snoqulmie för att spendera nästa soliga, varma dag i backen!! Införskaffade mig även ett säsongskort för nästa vinter, så det kommer bli mycket slalom då.

Vi hade en helt fantastiskt dag i backen, så himla varmt!! Underlaget var väl inte det bästa dock, mot slutet av dan var det inte så kul att åka på, men det var en sån fantastiskt bra dag ändå. Vi avslutade den på en pizza restaurang i Issaquah med Anna.

Nu ska jag sova, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar