måndag, mars 25, 2013

WEEKEND IN GREEN LAKE

Det här med att lära sig från sina misstag, hur mågna gånger ska det egentligen ta innan man lär sig något? Det kan ta väldigt många har jag insett när jag ser på tjejerna. Speciellt när det hanldar om småsaker som inte är så viktiga för dem. När det kommer till större saker, så som att smälla igen dörren så den går sönder så att man blir inlåst och grannen får komma och bryta upp den, då lär man sig faktiskt direkt verkar det som. (E är väldigt försiktig med att slå igen dörrar i ilska sedan den olyckan hände)

Men jag själv verkar aldrig lära mig att skjuta upp på bloggandet, för att man inte orkar, för det är så mycket att skriva om (tex efter en helg), det slutar aldrig bra utan blir bara värre och värre. Ikväll är jag helt slut efter att ha firat min första (men inte sista) Passover! (för att inte tala om mätt) Och imorgon börjar jag obba kl 6 på morgonen så ärligt talat känns det inte så lockande att blogga just nu, för jag har både idag och helgen att skriva om. Men väntar jag tills imorgon plusas ännu en dag på. Så tänkte i alla fall börja med att skriva o helgen, så får vi se om jag kanske skriver om min Passover imorgon.

I fredags hämtade Maja upp mig och Johanna, vi åkte och handlade ingredienser till pizza sedan vidare till Green Lake där alltså Majas värdföräldrar äger ett hus som de hyr ut till Majas värdmammas kompis, som var bortrest, och Maja var inbjuden att bo där över helgen. Så Abbe och Ellen kom också dit och så lagade vi (läs jag) pizza och hade en supertrevlig middag tillsammans!
Jag och Johanna sov över där med Maja i den största sängen jag någonsin sovit i, och täcket var enormt, ändå lyckades jag ta hela från Maja två gånger! På lördag morgon åkte Johanna hem och jag och Maja snörade på löparskorna och sprang ett varv runt Green Lake. Ca 5 km runt, på 25 min. Kändes riktigt bra och nöjd med tiden, bara att börja träna nu för vi är ett gäng som funderar på att anmäla oss till ett lopp i Maj (helgen efter jag varit i Cancun dock så hur mycket jag än tränar lär väl min kondition försvinna under den veckan, haha..).
Vi gick hem, duschade, gick tillbaks till Green Lake-området och hade lunch på en restaurang. Sedan kom Tess och vi gick till vattnet en stund innan vi tog en frozen yogurt på vägen hem. Väl hemma kom efter ett tag Rebecka och en ny tjej Torus. Vi gick till Safeway och handlade mat (och choklad), sedan lagade vi tacos tillsammans! Rebecka hade med sig Marabou och Torus ahde med sig sällskapsspel, hade en riktigt rolig och mysig kväll tillsammans.
Det blev en sen kväll för mig och Maja men vi sov ut på söndagen innan vi packade väskorna och åkte hem. Jag spenderade söndagen med att hjälpa till att förbereda mat osv till Passover. Sedan jobbade jag på kvällen. Kort och konkret, kanske lite tråkigt att bara babbla på så bokstavligt om vad jag gjort bara, men så blir det när det handlar om så många dagar! Inga roliga detaljer då inte..

Kan ju passa på att berätta lite om det roliga vädret vi haft i veckan. Det är verkligen vår här nu, och det har det varit ett tag, jag känner av pollen och träden har börjar blommat och man ser och hör gräsklippare lite överallt nu, ingen överraskning längre som det var i februari. Men i torsdags vaknade vi upp till snöfall, ja ni hörde rätt! Det var nån minusgrad, och snö. Den försvann så fort den nuddade marken dock, och på tio minuter var det helt plötsligt klarblå himmel och varmt. Nästa gång jag går ut regnar det. Och på eftermiddagen var det storm, blåste som bara den. Jättekonstigt. I lördags, men framförallt idag måndag var det sommarväder, seriöst. Jag var ute och sprang idag och mötte en man som var ute och rastade sina två hundar i shorts, t-shirt och BARFOTA! Japp, så varmt är det i Seattle, hur varmt har ni det i Sverige?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar