torsdag, mars 21, 2013

WHO IF NOT ME

Ibland känns det som att mitt liv är nån dålig dokusåpa på tv eller något. Jag menar vem blir på riktigt stoppad i tullen och får hela sin väska, kamera, mobil, fickor, allting genomgånget när alla andra slipper igenom genom att svara på tre frågor? Vem lyckas spendera en halvtimme med att försöka spola ner en spindel i avloppet? Vem har två telefoner som båda bestämmer sig sluta fungera på en och samma dag, får en ny (begagnad) som dör direkt, får ännu en ny (begagnad) som inte funkar med simkortet, köper en ny mobil som hörlursploppen fastnar i så den inte går att använda, köper en ny likadan (alla dessa mobiler inom loppet av en vecka), bara för att komma hem och för en sista gång försöka få ut ploppen ur den andra telefonen och lyckas (Efter att de i affären föröskt i en kvart!). Jo, vem om inte jag. Seriöst jag orkar inte hur less jag blev idag. Nu sitter jag alltså här med två identiska mobiler, den ena en vecka gammal och den andra några timmar, båda helt funktionella och hörlursploppen ligger på bordet bredvid uttagen ur telefonen. Det är inte ens ett skämt utan sorgligt nog helt sant. Nu kommer då den stora frågan, vågar jag sätta in ett par hörlurar i mobilen nu när jag ska gå till gymmet, eller kommer de också att fastna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar