tisdag, mars 12, 2013

BOWLING

I söndags var jag som sagt och bowlade på mitt au pair-möte, hade en liten taskig inställning just för att jag inte är så värst bra på bowling, och då är det ju inge kul att spela om man bara förlorar. Men au pair-möten är alltid roliga, få träffa massa vänner och så. I söndags var det extra roligt eftersom Fel hade med sig en födelsedagstårta till mig, så gulligt! Det blev sång och blåsa ut ljus och äta såklart, chokladtårta, så sjukt god. Och bowlingen gick inte så jättedåligt, det var ganska kul. Och jag har några foton, men självklart är jag för lat för att ladda upp dem nu.. Dålig kombo det här med att blogginllläggen blir så mycket roligare att läsa med foton, men det är sååå mycket jobbigare att lägga in foton... Gjorde det lite lättare för mig och tog ett foto från Facebook bara, sämre men bättre än ingenting!
Måndagen och idag har bara rusat förbi. Igår hände inte så mycket, gick på gymmet under min lediga tid på dagen och sedan jobbade jag som vanligt, E hade ballet och jag lagade middag, hemmagjord pizza! (men inte ens pizzorna här i min värdfamilj är "vanliga", gjorde nån röra på karameliserad lök och bönor som jag la på pizzan tillsammans med massa andra saker, gott som bara den!!)

Idag var jag på gymmet på morgonen, alltid lika trevligt att komma hem och mötas av ett välstädat sovrum och badrum. E hade simning och sedan läste vi massa böcker och målade lite innan jag åkte på klass. Näst sista klassen för terminen, känns skönt med ett litet uppehåll men skrev just upp mig för att ta samma klass igen nästa termin som börjar i april! Enformigt kanske, men gillar den verkligen, och nu kommer det bli både jag, Johanna och Tess nästa termin.

Nu har jag nyss haft family-meeting, diskuterat alltifrån min resa till Cancun, saker att göra inför förlägningen och en resa som verkar bli i höst men som jag inte kommer att berätta om förrän det är helt bestämt, spännande! Annars har jag haft en riktig otursdag idag. Först pajade min amerikanska mobil igår. Sedan verkar min svenska ha gjort sitt också, måste ge den några försök till men den verkar inte vilja göra som jag säger åt den heller. Sedan har min rullgardin gått sönder. Min hylle i rummet har börjat luta så mycket att det ramlade ner massa saker som jag hade på den. Och den nya mobilen jag fick dog efter fem minuter. Det klagar jag inte så värst mycket på dock, för det innebar att jag fick min värdpappas gamla mobil, en windows phone (ashäftig!!). Men säg den lycka som varar. Mitt sim-kort verkar inte fungera i den av någon anledning (jag och mobiler går verkligen inte ihop idag), så nu ska jag ner på san imorgon kväll och gå till AT&T och se vad felet är.

Nu ska jag duscha, sedan sova, börjar jobba kl 6 imorgon. God natt Seattle, god morgon Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar