onsdag, mars 06, 2013

BIRTHDAY DINNER

Det har blivit lite av en ritual den här veckan att jag lägger mig i sängen på kvällen med nån slags känsla och skriver av den här på bloggen, igår var det värkande armar från min klass (träningsvärk idag, jo jag tackar!). Idag sitter jag här med ett leende på läpparna och en liten trave presenter bredvid mig. Har nyss kommit hem från en restaurang i International District, en kinesisk/thai fusion restaurang där jag firade min 20-årsdag (som är imorgon torsdag) med min värdfamilj!

Till att börja med har jag haft en jättebra dag med ett gymbesök mitt på dagen följt av lite tvätt och städning. Sedan hämtade jag upp tjejerna, en direkt efter den andra eftersom A hade early dissmisal från skolan idag. Vi åkte direkt till Bouldering Project och klättrade i två timmar! Eller rättare sagt, de klättrade och jag kollade på, ville inte ge mig på det med min träningsvärk. Har klättrar ett par gånger sedan jag kom hit, vilket är superkul! Men det är väldigt ansträngande, speciellt för armarna och speciellt om man inte är van.

Sedan åkte vi nästan direkt vidare till restaurangen när vi kom hem. Det var supergod mat där. Mitt mat-äventyr här i USA tar aldrig slut. Något jag har upptäckt här är det fina med att, speciellt på thai restauranger, att beställa in olika små rätter av alla de möjliga slag, och sedan dela på det allesammans  Det gillar jag verkligen, man får prova på lite allt möjligt! Idag var det bara nya saker för mig, kände igen te, edamame och soppa, annars testade jag ett par olika sushi-rullar (har fruktat sushi sedan jag provade det en gång för flera år sedan, men dessa var riktigt riktigt goda!!), friterade grönsaker (som heter något speciellt på t, men kommer inte ihåg vad.. haha), friterad soft shell crab, friterad grönt te glass, ja ni hör ju!

Sedan kom efterätt med ett fint litet ljus på, och eftersom "swedish people" (i alla fall jag enligt min värdpappa) blir så generade och röda i ansiktet enligt min värdmamma när man sjunger högt för dem så sjöng de lite viskande happy birthday! Fick ett jättefint grattis-kort, en bok om massa hikes man kan göra i närheten av Seattle (kommer vara såå perfekt inför sommaren!!), ett presentkort på REI och "since your competition is over now i thought you should have some chocolate" ett paket med jättefina chokladkakor från Seattle Chocolates med vackra foton på Pike Place Market och Space Needlen och så på! Vet inte om jag vill äta upp dem för de är så fina.

Än så länge klagar jag inte på att fira min födelsedag i ett annat land tillsammans med en annan familj, det kanske är just på grund av det, att jag har en familj även här. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar