tisdag, mars 05, 2013

TAXES "PAYED"

Puh, då var det över, något jag oroade mig för innan jag kom hit till USA: betala skatt! Eftersom jag anlände så pass sent på året så har jag hela tiden antagit att jag bara skulle behöva betala litegrann, ett par tio-tals dollar kanske. Men det visade sig att jag inte behövde betala en enda dollar!! Klarade mig under gränsen med ca 300 dollar till godo. Hade jag kommit två veckor tidigare hade jag nog behövt betala lite grann. Räknade dock ut vad jag skulle få betala nästa år, ifall jag förlänger. Hamnade på över 600 dollar. Det är alltså 20 dollar varje vecka under hela året som jag skulle få lägga undan för att spara ihop till det. Fy fan. Känns ju inte så speciellt kul när man bara tjänar 195 i veckan.. 600 dollar, det kan bli en riktigt bra resa för dem pengarna! Lider med er som kom hit i början av 2012.. 

Har även gjort mitt första besök på ett amerikanskt sjukhus idag! Oroa dig inte mamma, det var inte jag som var sjuk. Jag följde med min värdmamma och E dit, hon har haft ont i magen i en vecka så vi kollade upp det. Men det var ingen fara, allt är lika bra som vanligt här hemma!

Nu ligger jag utslagen i sängen, mina armmuskler skriker i protest över varenda rörelse jag gör. Hyfsat slut efter en härlig klass ikväll! Har bara den här och näsa vecka kvar av min college klass nu så börjar bli  dags att skriva upp mig för en till. Har så svårt att bestämma mig bara, träningsklassen igen? Har även funderat på piano för nybörjare, vilket skulle vara jättekul då vi har ett piano. Språk hade varit kul, men framför allt användbart! Vill bestämma mig den här veckan.

Hade en lång skype med Josef idag också, vilket var jättekul! Få lite skvaller hemifrån, prata minnen och framtidsplaner. Fattar inte hur man skulle klara sig utan skype. Det är ju nästan som att vara med varandra, bara att man inte kan röra vid varandra.. Skulle inte klarat av att vara här borta utan det.

Nu kan jag i alla fall sovmna med gott samvete, skatten är betald och jag har inte ätit varken godis, glass eller kakor idag! (huvudsakerna i livet ni vet) God natt Seattle, god morgon Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar