torsdag, februari 28, 2013

PLACES I WANTED TO SEE

27 dagar innan jag åkte till USA så räknade jag ner dagarna med ett inlägg för varje dag som handlade om saker jag vill se här i Seattle och i närheten när jag kom hit. Ni som har följt min blogg sedan innan jag åkte kanske kommer ihåg det. I alla fall så tänkte jag göra nån slags uppföljare till det nu när jag varit här i sex månader. Kan vara kul att se vilka ställen jag har besökt av alla de jag ville besöka innan jag kom, och kanske bli påmind om de ställena jag inte hunnit med än (vilket jag verkligen blev under tiden jag skrev det här inlägget)!

The view from Kerry Park - Något jag har sett väldigt många gåner i solsken, regn, dag, natt, höst, vinter, ensam, med vänner, alla möjlig sätt och vis!
Seattle Center with Space Needle and International Fountain - Har gjort många besök även där
Kayaking in Lake Union - Inte gjort än, pga årstiden, men till sommaren kommer det garanterat att bli av!
Fly a Kit in Gasworks Park - Flyga drake har jag inte gjort där än, men har gjort allt möjligt från löpning till picknick, lek med E och njtutit av utsikten där
Climbing on the Fremont Troll - check!
Buy Fresh Fruit on Pike Place Market - Bästa frukten i Seattle!
Put a Gum on Gum Wall - Har inte bara satt ett tuggummi där utan flera paket tuggummin i en form av svenska flaggan!
Drink a Latte at the Original Starbucks - Så ovärt för det var ju inget speciellt med det förutom en otroligt lång kö och en dyr latte, men har gjort även det!

Go Shopping in Downtown Seattle - Shoppa och shoppa, handlar kläder och andra saker i downtown har jag gjort tiotals gånger
Watch a Giant Octopus be Fed at Seattle Aquarium - Har gjort ett par besök där med värdbarnen, senast förra veckan med E
Walk Along Seattle Waterfront - Har till och med tagit en springtur där
Riding a Ferryboat in Puget Sound and to Bainbridge Island - check!
Picnic in Woodland Park and Animal Watching at Woodland Park Zoo - Nån picknick i parken har jag inte gjort, men zooet har jag besökt med E
Run Around Green Lake Park - Så många gånger som jag tänkt att jag ska åka dit och springa, men varför det när det är så mycket lättare att bara gå utanför dörren och ta en springtur runt kronan på Queen Anne. Men i sommar kommer det nog att bli av någon gång. Promenerat runt sjön har jag i alla fall gjort!

Visit Nordic Heritage Museum - Musée fronten har jag varit väldigt dålig på, något besök där har inte blivit av än

Watch a/an.. 
American Football Game (the Seattle Seahawks at CenturyLink Field) - check! En Huskie-match i alla fall, men ska nog försöka se en Seahawks match också innan jag åker hem
Soccer Game (Seattle Sounders FC at CenturyLink Field) - check! Kommer bli fler av dem
Game with Hope Solo Guarding the Gole (Seattle Sounders Women at Starfire Sports Stadium) - inte än, men åh så gärna jag vill göra det! Hoppas hon kommer kunna spela kommande säsongen bara..
Baseball Game (Seattle Mariners at Safeco Field) - Har inte varit säsong än, men när det blir kan ni räkna med att jag kommer se minst en match!
WHL Game in Seattle (the Seattle Thunderbirds at ShoWare Cener in Kent)
and/or a NHL Game in Vancouver (Vancover Canucks at Rogers Arena in Canada) - Var nära att det blev en NHL-match under nästa Vanocuver-besök men biljetterna var slut, så det kommer bli en annan gång, garanterat!
Climb the 106 Steps to the Top of the Water Tower at Volunteer Park - Gjorde jag med Maja redan under min andra vecka eller så här! Inte så imponerande utsikt som jag hade räknat med. Men så bor jag ju 3 blocks från Kerry Park, haha
Walk Through Japanese Garden in Washington Park Arboretum - Washington Park Arboretum har jag gått igenom, men hittade ingen japanskt trädgård, men sen var det ju en regnig dag i vintras, så får nog göras om i sommar.

Tanning on Alki Beach - Hann med ett besök en solig sensommardag i september, men så mycket av just solning kanske det inte blev. Men räknar med många dagars häng där i sommar
Whale Watching, Kayaking, Biking, Experience the San Juan Islands - Inte än men planerar en kajakturs whale watching i sommar, något som står högt upp på listan

Go Hiking in Mount Rainier National Park - Något som det också planeras att göras i vår/sommar

Roadtrip to Forks - Gjorde när familjen var här, en längre och bättre roadtrip än jag hade kunnat hoppas, inte för att själva Forks var så mycket att se, men landskapet, åh så fint, för att inte tala om La Push
Go to Olympic National Park on Olympic Peninsula - Tog ju en liten sväng in i National Parken uppför ett berg under samma road trip, men dit vill jag verkligen tillbaks en gång, helst fler, i vår/sommar!
Drive on North Cascades Highway to North Cascades National Park, Washington Pass Overlook, Diablo Lake - Något jag ser fram emot att göra till våren/sommaren!

De 3 sista dagarna hade jag tydligen inte tid att skriva "Skriver om de när jag har kommit till rätta i Seattle", vilket jaga tydligen aldrig gjorde eller så glömde jag helt enkelt bort det, haha! Men jag har i alla fall de tre sista ställena jag hade tänkt skriva om här:
Lake Chelan - också ett ställe jag vill göra en liten road trip till i vår/sommar. Finns så många natursköna platser i närheten som ajg vill se och hika
Mount st. Helenas Volcanic Monument - Skulle vara häftigt och kul att se, förlänger jag finns nog tiden, annars klarar jag mig utan att ha fått se det!
Party Weekend in Vancouver - En är gjord, och en kommer om två veckor!!

Åh så mycket det finns som jag vill se, och så mycket jag redan hunnit se. Jag är övertygad om att den här sommaren kommer att vara fylld med vacker natur och roliga resor, can't wait!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar