tisdag, februari 19, 2013

EXTEND OR NOT EXTEND??

Jag påbörjade ett långt inlägg igår kväll, alldeles för långt med bara massa babbel och tankar som inte ledde nånvart. Så nu bestämde jag mig för att bara skriva som det är. Jag funderar på att förlänga mitt år här  hos min värdfamilj i Seattle som au pair. Jag vet att det kommer som en stor överraskning för många att jag funderar på att förlänga, det är inte något jag har pratat om med några andra än mina allra närmsta. Men nu har jag och mina värdföräldrar pratat igenom det och jag känner att jag kan "gå ut med det" här på bloggen också.

Jag har inte bestämt mig vad jag ska göra än, jag har faktiskt ingen aning om vad mitt beslut kommer att bli. Jag är väldigt förvirrad och velar fram och tillbaks nu. Förlänger jag så blir det i nio månader mer, min sista arbetsdag skulle i sådana fall vara den 27e maj 2014 (istället för den 27e augusti 2013).

Det här är vad all min lediga tid går ut på just nu känns det som, att fundera ut hur jag ska göra. Det är inte ett lätt beslut, förmodligen det svåraste jag gjort i mitt liv hittills. Jag är glad att jag har förstående vänner med stort tålamod som inte blir less på att lyssna på mitt velande fram och tillbaks.

Jag ser såklart både nack- och fördelar med både att förlänga och att åka hem. Jag är rädd för att göra fel beslut. Men samtidigt är något av dem fel? Kommer jag inte bli både glad och ledsen vad jag än väljer? Men hur ska jag då någonsin kunna välja rätt?

Just nu vet jag inte vad jag kommer att besluta mig för, men om en månad ska jag ha bestämt mig. Spännande? Ja

2 kommentarer:

  1. Malin, jag finns alltid här tjata sönder mig mer om de så behövs!! jag har själv varit där, och jag tjatar sönder dig ang mina saker (du vet vad) puss på dig min bästa!

    SvaraRadera
  2. Åh, Malin, vad roligt att du funderar på att förlänga! Du verkar trivas bra med Abby o Emma och de verkar trivas med dig!

    Jag sitter faktiskt och funderar på något liknande.. Om jag ska plugga en termin i Kanada eller inte. Men det lutar nog åt ett Ja :) (så då kanske vi ses i augusti eller runt jul :) ) Man får passa på medans man kan - och Sverige finns ju alltid kvar ;)

    Vad du än väljer hoppas jag att du blir nöjd med ditt val! /Amanda

    SvaraRadera