tisdag, februari 26, 2013

TRAINING

Kom hem sent igår kväll efter att ha åkt ut till Redmond för att spela en fotbollsmatch med Linnéas lag kl halv 10 på kvällen. Men det var det värt, var kul! Men högt tempo eftersom det var på en liten plan inomhus, så ganska jobbigt. Tre dagar i rad med fotboll, det känns bra, men trodde aldrig jag skulle säga det här. Det här tre dagarna har jag saknat min löpträning som jag verkligen kommit igång med här i USA på ett annat sätt än jag gjorde hemma i Sverige. Så imorgon blir det nog en lång springtur.

Det är intressant det här med träning här i USA. Jag tränar på ett sätt mycket mindre här än vad jag gjorde hemma. Fotbollen ger så mycket "gratis" träning när man har flera träningspass i veckan plus match. Och en fotbollsträning är så intensiv, mycket löpning, intervaller, men också styrka.

Nu måste jag göra all träning själv, jag har ingen tränare som har förberett massa övningar som jag bara måste följa, jag måste planera varenda träningspass jag gör. Och det brukar oftast bli ett löppass eller styrka på gymmet, och det är ju egentligen inte lika hård träning jämfört med en fotbollsträning. Jag är alltid mer slut efter en fotbollsträning än en egen träning. Jag vet inte om jag kan säga att jag tränar mindre här, jag lägger ner ungefär lika mycket tid, kanske till och med mer. Men intensiviteten på träningen jag kör är jämfört med den jag alltid kört hemma är mycket lägre.

Men å andra sidan har jag blivit en mycket starkare löpare sedan jag kom hit. Jag springer mycket mer än jag gjorde hemma, tiden jag la på fotbollsträningar då lägger jag på att löpa nu istället. Det är nog den mest påtagliga förbättringen jag gjort på träningsfronten sedan jag kom hit.

Och ja, det är sant att man går upp i vikt i USA, men det är också sant att man kan göra något åt det, bara man vill!

Idag började jag jobba tidigt imorse, halv 7, men det var helt okej. Då slösade jag inte bort halva dagen i sängen. Efter jag släppt av A på skolan mötte jag upp Annalena och sedan en annan au pair, Alex, i Kerry Park där vi satt och snackade en stund och njöt av utsikten. Sedan blev det som alltid Starbucks.

Nu ska jag äta lite och sedan hämta upp E och åka på simning!

Investerade förresten i tigerbalsam och värktabletter idag (ja det märks att jag har spelat mycket fotboll i helgen hehe) och blev helt förskräckt när jag öppnade Ibuprofen-burken..
Syndes inte så superbra, men ja tabletterna är verkligen lysande orangea jämfört med de vita ibuprofen man är van vid hemifrån. Amerika+konstiga tillsatta ämnen och färgmedel=sant

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar