tisdag, februari 05, 2013

THE AU PAIR OF THE YEAR 2013

Idag fick jag veta att jag blivit utsedd till The Au Pair of the Year in Washington State! Vet inte riktigt vad jag ska säga mer än tack! Jag är såklart väldigt glad och överraskad, och otroligt tacksam. Kan man säga att man är rörd? Låter lite gammaldags och inte något jag vanligtvis skulle säga, men jag tror att det förklarar hur jag känner. Så fint av mina värdföräldrar att nominera mig. Det värmer verkligen i hjärtat att få veta hur uppskattad man är och att de tycker att jag gör ett bra jobb.

Jag hade aldrig trott att jag skulle få en sån här titel, Washington State's Au Pair of the Year. Men å andra sidan hade jag aldrig ens kunnat drömma om att få ett så bra år här som au pair heller. Det har mycket med tur att göra, tur att jag hamnade hos en så bra familj, tur att jag har hittat så fantastiska vänner, osv osv.

Men sedan kan man ju ställa sig frågan, tror jag på slumpen? Är det verkligen bara tur? Är det faktiskt inte så att man skapar sitt eget öde? Att mina val, det jag gör, formar min framtid, och mitt nu. Varenda val jag har gjort på vägen hit och under min tid här har lett mig hit där jag är idag. Jag skapar mitt eget liv. Formar det till hur jag vill leva. Det här är mitt äventyr och jag lever det fullt ut! Jag lever det som årets au pair i Washington State.

4 kommentarer:

  1. It's one thing THINKING we have the best au pair in the state, and another thing having it confirmed :) Congrats, Malin!

    Your host parents

    SvaraRadera
    Svar
    1. If it was a competition about the best hostfamily, you would definately be the winners! Thank you so much, for everything you do :)

      Radera