torsdag, februari 14, 2013

THE FAT TUESDAY

Igår var det fullt upp hela dagen! Jobbade från kl 6-9.30 på morgonen. Under dagen var jag nere i downtown med Annalena och köpte lite kläder på HM, de har ju så "dyra" basplagg där jämfört med Forever21, men bättre kvalité så la ner lite pengar på ett par basplagg jag behövde.

Hämtade E och lekte med henne en liten stund innan jag skjutsade hon till en kompis på Valentine´s Party. Var off till halv 4 då det var dags att hämta A så jag utnyttjade tiden till fullo med ett asjobbigt löppass, kändes så bra efteråt att springa in i duschen en snabbis och sedan skynda sig iväg till As skola. Kändes verkligen som jag utnyttjade tiden där till att göra något bra, speciellt med tanke på vad som komma skulle på kvällen.

Jag hjälpte A att göra klart sina Valentine´s kort till klassen, hämtade E, lekte och läste lite böcker innan jag var off kl 6 då åkte jag till Johanna och vi bakade semlor!! Så himla gott blev det, mmmm. Men sent som vanligt när vi ska baka, hehe!
Har förövrigt haft så roligt när jag har förklarat för min ej svenska vänner vad fettisdagen är för något! Ungeför såhär har det låtit "In Sweden we have one day every year when we eat these traditional cakes, semlor, that taste sooo good but are sooo unhealthy. The day we eat them are called the fat tuesday. (massvis med skratt) That kind of gives an idea how unhealthy the semla är. Lol" 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar