måndag, februari 11, 2013

CHINESE NEW YEAR, CIRQUE DU SOLEIL, TRAMPOLINE...

Det är måndag kväll (har kommit på att ni där hemma läser det jag skriver vid helt andra tidpunkter så när jag säger att jag skriver ett inlägg om det här på måndag så menar jag måndag för mig, och det blir förmodligen tisdag för er) och jag har nyss slängt mig ner i sängen efter "en dag på jobbet", som jag visserligen alltid är kvar på, med magen full av en smarrig middag som jag själv stod för (tuna sandwisches med sallad).

Har inte gjort något speciellt idag, E har haft ballet och A gjorde en veckas läxa på en halvtimme. Är trött i benen efter ett hårt och skönt löppass (utomhus!!) idag och har träningsvärk i axlarna efter att vi hoppade studsmatta igår (jag vet, jättekonstigt med träningsvärk i axlarna efter att ha använt benen, men Rebecka har det också. Hon säger att vi viftade för mycket på armarna) vilket påminner mig om att jag ska berätta om min helg!

Inledde lördagen som sagt med en fotbollsträning, det var verkligen hur kul som helst! Skjuta en boll, springa på gräs med dobbar, ha massa svarta pluppar från konstrgräsplanen i munnen, ni fotbollsspelare som läser förstår lyckan när man inte spelat på flera månader. Jag kommer definitivt åka på fler sånna här träningar. Det är typ öppna för vem som helst, bara att droppa in.

Dagen spenderade jag, Rebecka, Johanna och hennes kompis Sina i Chinatown och firade in det kinesiska nya året Lunar. Det var under förväntingarna, proppat med folk och inte så mycket kul att se. Jag och Rebecka gick en food walk, man betalade två dollar och fick som en liten liten maträtt på varje restaurang. Köerna var hur långa som helst, men vi gjorde tre ställen!
Köpa lite ris nån?

Sedan mötte vi upp Johanna och Sina, kollade på parader med drakdanser och kampsport och så. Lite häftigt men inte nå värsting grej. Efter det åt vi middag och jag fick min första fortune cookie!!! (nej jag har ALDRIG ätit en förut och jag har fått höra av Rebecka och Johanna x antal gånger hur konstigt det är att jag inte gjort det.) Fick sämsta spådomen dock.
"An old friend" kan ju inte presentera mig för ngon överhuvudtaget, alla mina gamla vänner befinner sig p andra sidan jorden..


På kvällen åkte vi tillbaks till Redmond för jag, Johanna och Sina bokade biljetter för en månad sedan till Cirque Du Soliel, vilket är en modern cirkus som turnerar i USA just nu. Det var typ det jag visste innan jag gick, och att alla säger att det är grymt bra. Jag hade dock aldrig kunna föreställa mig riktigt hur sjukt bra det skulle vara!! Dyra biljetter för inte så bra platser, men sååå värt! Satt och gapade större delen av föreställningen och vet inte hur många gånger jag sa: "How do they do that!? Thats's just not possible!" och många skratt blev det också. Rekommenderar alla som får chansen att gå (Rebecka!!).
Min fina vän tog med mig hem till henne efter att ha stannat och köpt valentines choklad (vi fuskade från vår tävling, jag menar de tär ju bara alla hjärtans dag en gång om året) som vi åt mitt i natten till en romantisk komedi, mys!
Vi sov lite längre på söndagen och när vi väl klev upp fick jag mig en smärre hjärtattack när jag öppnade Rebeckas sovrumsdörr och där utanför står en kartongdocka av Jasmine i människostorlek. Bokstavligt talat flög tillbaks in i sovrummet, haha..

Vi ville göra något kul under dagen och valde mellan underground tour i Seattle, flyga trapets på en cirkus-skola eller åka till Bellevue och hoppa studsmatta, vilket det också slutade med att vi gjorde!
Vi strosade runt lite på nå affärer och jag köpte äntligen Fifty Shades of Grey som jag börjat läsa nu, och ärligt talat känner jag mig lite skeptisk än så länge. På kvällen följde i alla fall Rebecka med mig in till Seattle på mitt au pair-möte, hade hyrt en bio så vi såg på Pitch Perfect hela min au pair-grupp plus en till. Lite synd att jag nyss sett den men den är bra och rolig så!

Kändes konstigt att komma hem efter att varit helt borta i två dygn, och tomt utan Beckan. Men vid 10 ringde en reporter från Tidningen Ångermanland hemma i Sverige vilket var lite kul! Summerar helgen som awesome. Men blev sent igår så nu är jag trött och satsar nog på en tidig kväll. God natt Seattle, god morgon Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar