onsdag, februari 06, 2013

LOVE

Kärlek, det är vad min hjärna och mitt hjärta känt hela dagen idag.

E sa idag till mig på ett ungefär "Vet du vilket mitt favorit-gosedjur är? Det är fotbollen jag fick av dig i födelsedagspresent! Den är fylld med så mycket kärlek från dig på insidan, så när jag kramar den kan jag känna hur kärleken bara åker in från bollen genom min kind och in i huvudet och nerför halsen och in i hjärtat och då blir hjärtat så  varmt och fullt med kärlek att det nästan exploderar!" samtidigt som hon berättar allt det här, som hon gör med en riktig inlevelse med gester och ansiktsuttryck och betoningar på ord, så kan jag inte annat än bara sitta o titta på den där lilla söta tjejen och lyssna på allt superdupermega gulliga hon säger, och jag kan verkligen känna hur mitt hjärta också blir alldeles varmt och fullt av kärlek så att det nästan exploderar.

Senare under dagen när jag är tillsammans med E, A och en kompis till A som är över på playdate, så berättar A en sak för mig. Något jag vet att hon har hållit hemligt ett tag för jag frågade henne om det för en vecka sedan, och hon har nu bestämt sig för att lita på mig och dela med sig av det till mig. Jag kan inte riktigt förklara hur det kändes och hur glad jag blev att hon delade det med mig, utan att säga vad det var, och det tänker jag inte göra. Kan bara säga såhär att genom att dela det med mig, så känner jag verkligen hur hon litar på mig och hur mycket jag betyder för henne. E är alltid så lätt när det kommer till kärlek, hon säger tio gånger om dagen att hon älskar mig mest av allt i hela universum. A är inte likadan på det sättet, därför är det väldigt speciellt när hon säger det, eller när saker som det här händer.

Mina vänner här, allihop, på något sätt, bidrar alltid till lite (läs mycket) kärlek varje dag. Det kan vara allt ifrån småsaker som ett "du är bäst" på Facebook-chatten eller lite tjejsnack på löpbanden till en riktig svensk middag tillsammans (ungs-potatis, sallad och bea med kött) eller planerande av en framtid tillsammans i Sverige. Idag var inget undantag, jag har så fantastiska vänskaper fyllda med kärlek.

Det är otroligt hur ett par bilder kan ge så många känslor, så många minnen. Jag saknar mina vänner hemma i Sverige väldigt mycket, men jag vet att de fortfarande finns där, att de fortfarande älskar mig. Skypade med Jonna igår, hur mycket kärlek får plats i en webcam? Mycket, otroligt mycket.

Oplanerade skypesamtal är ändå de bästa. När lillasyster skriver på Facebook, "skype?" Och en minut senare får man vara med vid frukostbordet, precis som att man var hemma igen. Som sagt, det kan komma mycket kärlek där genom camen.

Mina värdföräldrar, vart ska jag ens börja? De var anledningen till att jag ens började skriva det här inlägget. Hade egentligen bara tänkt skriva lite kort om vad jag haft för mig idag. Men så ser jag först kommentaren på gårdagens inlägg "It's one thing THINKING we have the best au pair in the state, and another thing having it confirmed :) Congrats, Malin! Your host parents" Och det är också något som min värdpappa sa till mig idag. Sedan loggade jag in på mailen och där låg ett mail från min värdmamma med bifogat dokument, det de skrev om mig när de nominerade mig till Au Pair of the Year. En tår i ögat, ett leende på läpparna, en varm känsla i hela kroppen. Kärlek.

2 kommentarer:

  1. Du verkar ha det bra i USA!

    Och du verkar ha kommit till en underbra familj....jag hoppas att jag också kommer hitta en lika bra värdfamilj som du har.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det har jag verkligen!! haft sån tur :) det hoppas jag med att du får, var tålmodig i matchningsprocessen och ta inte första bästa. lite på magkänslan! Lycka till :)

      Radera