torsdag, februari 07, 2013

FEELS LIKE SPRING

Våren är här! Inte på riktigt kanske, men det har verkligen känts som det den här veckan, speciellt idag. Vädret var helt fantastiskt, klarblå himmel och sol, jag och E tog en cykeltur och jag svettades, fast än jag inte ens hade jacka på mig! I början av februari, hur sjukt är inte det.. Det är ljusare nu på både morgnarna och kvällarna än vad det var för bara en vecka sedan. Kändes så konstigt att åka till college klassen idag och det inte var riktigt mörkt ute. Konstigt, men skönt. Man får mer energi!

Har haft en bra dag, ensam med E från halv 12 till 5. Vi åt svenska plättar till lunch (E: "Äter du bara sylt på dina för att du är så svensk?" (Förövrigt så tror alla amerikanare att svenskar äter lingonsylt på sina pannkakor. Det är i alla fall så de serveras här "Swedish pancakes with lingonberrie jam". Lingonsylt!? Vem har det på pannkakorna när det finns hallonsylt och jordgubbssylt. Det är i alla fall allmän vetskap här, svenska pannkakor och lingonsylt.)

Sedan hade vi en lång och skön cykeltur och spenderade nästan en timme i Kerry Park. Gjorde allt möjligt från att springa omkring och leka, sitta och vila och kolla på utsikten, läsa bok, kasta boll till en hund osv. Sedan pysslade vi lite på eftermiddagen innan jag åkte på min klass, som jag fortfarande tycker om ännu mer sedan vi bytte lärare. Jag har alltid träningsvärk någonstans nu för tiden. Efter passet i tisdags var det magen, jag gissar på rumpa/lår imorgon (igen..).
Bild från igår när jag och Johanna lagade gomiddag tillsammans. Beasås, vilken lycka!!
MUUUMMMMSSSS!!!!! Vet inte hur många gånger vi tog en tugga och båda suckar "ååååh"
sötnöt

Slänger in två bilder från Majas blogg som hon knäppte i helgen också, på mig och mina fina värdbarn!
Mysig kram av A
Tubing med E


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar