lördag, februari 23, 2013

SOCCER WEEKEND

Det bästa med att jobba såhär en lördag kväll är att jag får måndags morgonen off, för att man måste ha 1,5 dag ledigt i sträck per vecka! Det sämsta är just det, att jobba en lördag kväll. Säger ju sig själv att det inte är så kul när man kan göra andra saker. Men idag var det ingen fara, bara kul!

Igår efter jag jobbat klart åkte jag och Sarah ner till downtown och gick runt lite i affärer och kikade. Sedan satt vi på Starbucks för andra gången den dan (träffades och tog en kaffe mitt på dagen också). Vi mötte upp några av hennes tyska vänner och gick sedan på bio och såg Safe Haven. Den var bra, slutet gjorde det dock bara lite konstigt.

Var hemma ganska sent men kände mig ändå full av energi när klockan ringde på lördagsmorgon, taggad inför ett träningspass. Men inte vilket träningspass som helst utan en fotbollsträning! Samma som jag var på förra helgen, i Redmond. Tog med mig Tess och åkte dit, var verkligen jätteskönt och kul.

Något annat jag och Tess har gjort den här veckan är att ta kontakt med en person som ska fixa in oss i ett lag här i Seattle. Verkar som att det gått riktigt bra då vi redan blivit inbjudna att komma och prova på att spela match med ett division 1 lag imorgon morgon! Känns jättespännande att få spela i ett, förhoppningsvis  bättre lag än det jag spelade för i höstas. Jag återkommer med utvärdering imorgon efter matchen!

För att återgå till idag så jobbar jag som sagt ikväll. Efter middagen åkte vi hela familjen på ett litet "party" (här i USA är allting "a party". I Sverige säger jag party när jag pratar om en fest eller en stor samling liksom. Här kan ett party vara att bara träffas ett lite större gäng på fika eller så) för att fira den judiska högtiden Purim som är idag.

Det är tradition att klä ut sig då, alla små flickor var utklädda till Esther som är "huvudpersonen" i högtiden eller hur man ska förklara det. Är ni intresserade av att veta mer kan ni kolla in youtube-klippet som jag både såg med E först hemma idag men som de också visade där under kvällen! Ni hittar det  här. Det är faktiskt ett riktigt rolig klipp och väldigt simpelt förklarad såklart, gjord för barn.

Alla var som sagt utklädda till allt möjligt, lite som en maskerad. Sedan äter man traditionella kakor som är trekantiga med sylt i mitten. Ser tydligen ut som den "dumma gubbens" hatt. (se klippet så förstår ni!)

Efter ett tag tog jag barnen hem och nu har jag nattat dom och sitter här och bloggar som vanligt medan de sover. Magen pirrar inför morgondagen!! Ska försöka hoppa i säng så fort mina värdföräldrar kommer hem. God natt Seattle, god morgon Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar