måndag, augusti 20, 2012

7 - MOUNT RAINIER NATIONAL PARK


7 Days Left -
Go Hiking in Mount Rainier National Park

Åh, jag får gåshud bara av att se bilderna därifrån! Att åka till Mt Rainier np är verkligen verkligen också något jag bara måste måste göra under mitt år! Det tar ca 2 timmar med bil dit så det är inte så värst långt borta heller. Jag älskar verkligen den otroligt vackra naturen som finns runtom Seattle. När jag tackade ja till min värdfamilj och insåg att jag skulle bo i Seattle började jag direkt höra mig för och kolla upp vad det var för slags stad. Det enda jag visste var att Greys Anatomy utspelas där och att det är känt för att det regnar där, mycket. Men ganska fort insåg jag att Seattle var så mycket mer än Greys och regn, det regnar faktiskt inte så mycket som det sägs, har jag läst och fått höra i alla fall. Något jag insåg ganska fort var att det inte är en så stor stad, beroende på vad man jämför med såklart! Seattle är storleksmässigt ingenting jämfört med New York eller andra lika extrema storstäder, men för mig kommer det att vara en väldigt stor stad eftersom jag just nu inte ens bor i en stad utan i en by utanför en jätteliten stad. Det andra jag upptäckte om Seattle var i vilket vackert område staden låg i, Washington och hela västkusten för den delen, är ju känt för att ha en vacker och storslagen natur. De flesta nationalparker i USA ligger i västra delen av landet. Och det var den storslagna naturen som jag fastnade för. Jag älskar att Seattle ligger så nära massvis med vackra platser och att det även finns platser i själva staden som är naturligt vackra. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen och vandra och så, bor ju i Höga Kusten som är ett av världsarven och också känt för sin vackra natur. Något som gör allt ännu bättre är att min värdfamilj också tycker om att vara ute i naturen och gillar att Seattle är så naturligt vackert, känns som en perfect match! 

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Varit upp till Mt:rainier ännu? Det är verkligen att rekommendera! Otroligt vackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nej jag har inte hunnit med det än, finns så mycket roligt att se och göra. Men jag kommer att åka dit, frågan är bara om det är bäst att göra det så fort som möjligt nu eller vänta till våren eller sommaren. Men dit ska jag, har också hört att det ska vara himla vackert :)

      Radera