lördag, augusti 11, 2012

16 - FERRYBOAT

16 Days Left -
Riding a Ferryboat in Puget Sound 
and to Bainbridge Island

Seattle ligger ju som sagt alldeles vid Puget Sundet som är just det, ett sund, som hör ihop med Stilla Havet.
 Något som jag alltid har kopplat med Seattle är färjorna. Det beror väl främst på att jag älskar tv-serien Greys Anatomy som utspelar sig i Seattle och genom det fått se massvis med fina filmsekvenser på och från färjor. Sen är det ju också det att McDreamy älskar förjor han med, för er som följer Greys, hehe! Så att åka en sväng med en färja är något som står högt på listan vad jag vill göra i Seattle, se de vackra vyerna, vattnet och känna vinden i håret.
Jag kan mycket väl bara åka en sväng med en färja utan något speciellt mål, men en tur till Bainbridge Island är något jag vill göra, verkar vara jättefint där. Då får man ju både turen med färjan och ett vackert resemål, två flugor i en smäll!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar