fredag, augusti 17, 2012

10 - WASHINGTON PARK ARBORETUM

10 Days Left -
Walk Through Japanese Garden in 
Washington Park Arboretum
Som ni kanske märkt finns det många parker i Seattle och jag kommer hinna se långt ifrån alla, men jag har hittat ännu en som jag skulle vilja besöka. Washington Park Arboretm är en väldigt stor park som kallas för Seattle's garden, eftersom det finns väldig mycket blommor och trädgårdar där. Jag fastnade för Japanese Garden där det verkar vara hur vackert som helst! Finns också många "nature trails" som man kan vandra längs i parken.

4 kommentarer:

  1. Ser helt underbart ut! De kommer säkert bli en av mina favoritställen i Seattle! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det verkar vara jättefint! Jag känner på mig att vi kommer hitta tiotals favoritställen innan året är slut :D finns hur mycket vackert som helst i Seattle, är så glad att jag hamnat där!

    SvaraRadera
  3. Det ser helt underbart ut! :o jag har alltid tänkt seattle som regningt och tråkigt, måste verkligen ändra det nu! haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det var min första tanke också. Frågade massor med au pairer som var där om det regnade så mycket som man hört ;) Men ju mer jag läst och hört om Seattle desto mer ser jag fram emot att få komma dit! Det verkar vara en jättevacker stad, en perfekt blandning mellan storstad och natur, vilket är perfekt för mig som aldrig bott i en storstad förut utan väldigt nära till naturen. Blir en bra mjukstart! :)

      Radera