tisdag, augusti 14, 2012

14 - GREEN LAKE PARK

14 Days Left -
Run Around Green Lake Park
 
 
Ca 1 timmes promenad norrut ligger Green Lake Park som är, som ni kan se, en park med en liten sjö med ett gång/joggingspår runt. Varenda springtur jag varit ute på i sommar har jag tänkt att "det här kommer jag att sakna", att springa ute i naturen på det sättet som jag gör här hemma. Att ha vatten, skog, gröna ängar på varje sida om sig medans man springer på en grusväg och inte möta en enda annan person under turen. Har lite bävan inför hur jag kommer att känna att istället springa runt i en storstad, på asfalt, omgiven av hus och byggnader och möta personer i stort sett hela tiden. Därför tror jag att en springtur runt Green Lake Park är något jag verkligen skulle uppskatta. Det är ca 5 km dit, ca 4,5 km runt sjön och 5 km hem igen då. Är väl i det längsta laget men man kan ju alltid promenera en bit eller ta sig dit på något annat sätt och sen springa två varv där istället, finns ju massvis med alternativ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar