söndag, augusti 05, 2012

22 - PIKE PLACE MARKET

22 Days Left -
Buy Fresh Fruit (among other things)
on Pike Place Market


Idag blir det bara en snabbis, låter bilderna tala för sig själva eftersom jag måste packa väskan och kolla igenom att jag har allt jag ska ha med mig till besöket på Amerikanska Ambassaden på tisdag eftersom jag kommer att åka till Stockholm redan imorgon på morgonen. Insåg inte hur nära besöket på ambassaden var förrän nu i helgen men då har jag jobbat hela helgen och inte riktigt hunnit med mig. Imorgon tar jag tåget till Sundsvall på morgonen och därifrån kommer jag att åka bil ner till Stockholm med en annan blivande au pair, Johanna, vi kommer också att vara på au pair skolan i New York samtidigt. Vi kom i kontakt via Facebook och det visade sig att vi båda ska åka från Arlanda den 27e augusti, vara på ambassaden nu på tisdag och vi bor bara en timme från varandra just nu men har aldrig träffats på riktigt. Så det ska bli spännande att få träffa henne! Sedan blir det övernattning på hotell där, Amerikanska Ambassaden på morgonen, efter det möte på Cultural Cares kontor och sedan ska vi ut och käka middag ett par au pairer som jag bara har chattat med, så ska bli otroligt kul att träffa alla som man bara sett och pratat med via internet!

Det här innebär att det inte blir något blogginlägg imorgon eftersom jag inte har tillgång till dator, men frukta icke, på tisdag kväll blir det dubbla inlägg och även ett inlägg om resan till Stockholm och besöket på ambassaden. Stay tuned!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar