fredag, augusti 24, 2012

FULLT UPP

Hinner inte uppdatera här något idag, kanske sent ikväll, drar ihop en snabb lägesrapport bara. Har fullt upp, att packa väskan är tusen gånger svårare än jag trodde (speciellt då man inte kan packa ner saker som man vill ha med men som man använder fram tills lördag som tex fotbollsskorna och vissa klädesplagg som ska hinnas tvättas osv). Så ett tips till alla blivande au pairer, börja packa i tid!! Jag tyckte jag var ute i god tid men se till att alla kläder som ska med tvättas i god tid osv.

Ikväll kommer släkten hit och vi säger hej då, har inte hunnit tänka så mycket på det men det är som jag skrev förut ett av de "lätta" hej dåna eftersom jag vet att vi kommer att ha kontakt under året och de kommer finnas här när jag kommer hem igen. Man kan inte glida ifrån släkten bara för att man inte träffas på lång tid, dem är man "fast" med, till skillnad mot för en vän.

Imorgon är det dax för min sista fest här i Sverige på ett år, det känner jag ingen sorg alls över, är så grymt taggad på att ha en jättebra förfest med mina närmsta vänner och sedan gå ut och dansa och träffa alla andra! På morgonen tänkte jag också åka och träna min sista fotbollsträning på ett tag så det är fullt hela dagen imorgon.

På söndag blir det att säga hej då till de av mina vänner som kommer sova här hos mig och sedan spendera dagen med sista minuten-packning och ta vara på sista timmarna med familjen, äta gott och bara vara med varandra. Dessa två hej dån är de jag har gruvat mig mest för, att säga hej då till mina närmsta vänner och till familjen.

På måndag börjar min resa med bil från Lugnvik kl 4:30 på morgonen (läs natten, jag förstår inte hur jag ska komma upp ur sängen) till Sundsvall där jag ska åka tåg till Arlanda med Johanna. Sedan bär det av till London och vidare till New York.

Om 3 dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar