torsdag, augusti 09, 2012

FLYGTIDERNA

Igår fick jag mina flygbiljetter, äntligen!! Har loggat in och kollat var och varannan dag senaste veckan eftersom det står att det ska komma ca fyra veckor innan avfärd men det har tydligen varit mycket strul med flygbolaget eftersom CC använder sig av Brittish Airways som också har hand om flygen i samband med OS. Men nu har jag fått dom och såhär ser det ut:
Flyger alltså från Stockholm 12:20 till London, vilket tar 2 timmar 45 minuter och väntetiden i London är 1 timme och 55 minuter. Lokal tid i London 16:00 (svensk tid 17:00) flyger jag till New York och landar där 18:40 lokal tid (svensk tid 0:40), vilket tar 7 timar och 40 minuter. 

Men min resa kommer ju att börja redan här hemma i Lugnvik. Kommer nog att åka tåg från Sundsvall till Stockholm tillsammans med Johanna redan kl 6 på morgonen. Så det kommer att bli en lååång resa. Och jag som hatar att flyga, både av rädsla och åksjuka. Flygresan till och från Indonesien var den värsta i hela mitt liv. Så resan är inte direkt något jag ser fram emot.. Men som tur är så är det inte lika lång till New York som till Indonesien! Men hinner vila i knappt 4 dagar i New York innan jag ger mig ut på en 6 och ½ timme lång flygtur igen, non-stop från New York till Seattle och en tidsskillnad på 3 timmar till. Tagga jetlag första helgen i Seattle. Men som tur är så kommer min värdfamilj också att vara trötta den helgen eftersom de också har varit ute och rest i Europa, bla Sverige! Och de kommer hem till Seattle dagen före mig bara, så vi ska vara trötta tillsammans. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar