tisdag, augusti 14, 2012

TAR VARA PÅ TIDEN

Det här med att ta vara på den sista tiden hemma i Sverige är inte det lättaste. Man vill träffa så många och göra så mycket, samtidigt som jag bara vill vara hemma med familjen och bara göra ingenting. Mitt schema har varit fullspäckat med saker att göra den senaste veckan och ser ut att vara det även de kommande sista 13 dagarna som är kvar innan jag åker.

Idag har jag varit med Sandra på beachen och solat och pratat massvis hela dan, ska även ta en springtur i byn ihop ikväll. Jättekul att umgås med henne lite innan jag ska åka, har känt hon sedan vi var jättesmå. Imorgon och på torsdag är det fotbollsmatcher men jag hoppas kunna göra något litet på dagarna också, ska kanske åka och hälsa på familjen som jag jobbat för den här och förra sommaren, säga hej då på riktigt och så. På fredag kommer äntligen lillasyser Moa och pojkvännen Lucas hem så då ska jag och mamma åka till Birsta och handla de sista sakerna (bla en ny kabin väska, den jag har nu var för stor) och sedan hämta dom vid tåget i Sundsvall. På lördag hoppas jag att jag kan träffa ett par vänner och på kvällen ska jag vara barnvakt åt kusinerna Felix och Linus, ta vara på att få umgås med dem själv en sista gång. På söndag kommer farmor och hälsar på, mitt andra hejdå, och på söndagkväll är det match igen.

Sen är det bara en vecka kvar tills jag åker. Helt otroligt vad tiden bara försvinner, har som sagt fullt upp att göra och måste försöka komma igång med packningen också, fundera ut vad jag ska ha med och vad jag ska lämna hemma. Förhoppningsvis kan jag börja test-packa till helgen och packa riktigt till veckan. Nästa vecka går ut på att göra iordning allt, träffa släkt och vänner. Sen åker jag. Nu är det nära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar