tisdag, augusti 28, 2012

LÄGESRAPPORTERING

Jag befinner mig just nu i huset där jag bor det här kommande 3 dagarna, i Oakdale i New York i USA. Har varit här i ca 24 timmar men känns som 3 dygn. Resan var jättelång, 24 timmar lång för att vara exakt! Har träffat jättemånga härliga personer än så länge och allt har gått bra hittills. Jag kommer att uppdatera det jag inte hunnit blogga om nästa vecka när jag är i Seattle, och har ett eget rum med en egen skön säng och ett eget badrum med dörrar som man inte kan se igenom och en riktig dusch och äntligen tillsammans med min värdfamilj. Har egentligen ingen ork att skriva något här just nu eftersom jag har jetlag och har knappt fått nån sömn de senaste två dygnen. Men Sara sa till mig på Arlanda innan vi sa hej då att jag hellre ska skriva litegranna här än att inte skriva någonting alls för att jag inte orkar skriva om allt. Så det här är till dig Sara! Och alla andra där hemma som vill veta hur jag har det, eller snarare att jag faktiskt lever.

Jag mår, förutom tröttheten, riktigt bra! Är så glad och uppspelt över att äntligen vara här. Känslan när planet gick ner för landning och man såg New York var ren lycka. Först dagen här på TS har varit lång! Har haft klass från 8-17 ungefär och bara två raster på 30 min och lunch på en timme. Klassen jag är i består till mer än hälften av tyskar och det är så det ser ut på hela skolan. Och dom vägrar prata engelska, så där sitter jag vid ett bord där alla pratar tyska, utom jag. Har inte heller fått lära mig något nytt på lektionerna, förutom hur man tvättar händerna och att man aldrig ska skaka ett barn. Svenskarna som är här är i alla fall sjukt härliga personer och umgås med dom annars. Bor tillsammans med en tjej från Tyskland som också ska till Seattle och dessutom riktigt nära mig. Plus så är hon jättetrevlig och pratar engelska med mig, super! Bor även med en tjej från Schweiz som också ska till Seattle och en annan från Frankrike som ska bo i Oregon eller något sånt tror jag.

Förövrigt så är det sjukt varmt här! Trodde det skulle vara som en svensk sommar men varmare, men det är mer utomlandsvärme! Fuktigt i luften och man svettas hela tiden. Det är AC i klassrummen som tur är. Maten har inte varit den bästa hittills, speciellt frukosten, hoppas på bättre mat när jag kommer till värdfamiljen. Har sett eldflugor för första gången i mitt liv, häftigt! Men slapp inte myggen, är minst lika mycket mygg här som hemma, om inte mer. Men då bor vi på ett campus med jättestora ägor, mycket skog och så, och nära vattnet. Vi gick ner till stranden ikväll och knäppte lite kort. Försöker knäppa lite kort och dela med mig av, men har alltid varit dålig på det. Som tur är så knäpper Johanna mycket, kanske kan tigga till mig lite foton från henne. Får se om jag hinner skriva något mer här (läs orkar). Ne, men det kommer nog vara fullt upp. Imorgon slutar vi ännu senare och på torsdag åker vi till New York City! På fredag åker jag äntligen till Seattle, tagg på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar