måndag, augusti 20, 2012

EN VECKA

En vecka. Sju dagar. Det är ingenting! Snart är det dax att åka. Och det märks. Mina tankar just nu kretsar kring packning och andra förberedelser, hejdån, avskedsfest, sista-minuten-saker som ska göras och handlas och självklart USA. Det ligger där bak i huvudet hela tiden, det är som en liten röst som påminner mig flera gånger om dagen att jag flyttar snart, om en vecka flyttar jag faktiskt! Jag har svårt att koncentrera mig på saker och en timme kan lätt försvinna bara för att jag drömmer mig bort och tänker på mitt framtida hem. Jag har svårt att somna på nätterna för då tar alla tankar över och i ju med det har jag totalt vänt på dygnet. Jag tänker mycket på vad jag ska packa och vad jag ska lämna hemma, hur jag i hela friden ska få plats med allt jag vill ta med. 

Jag försöker planera in så mycket som möjligt under de här sista dagarna och varje dag är lika full av saker att göra som nästa. Jag har ingen tid över till att bara vara och göra ingenting. Är det inte en fotbollsmatch som ska spelas så är det ett telefonsamtal som ska ringas, eller en vän eller släkting jag ska säga hej då till. Allt jag vill göra hinns inte med utan det handlar om att prioritera, och det har jag lyckats med än så länge.

Mina känslor just nu är en salig blandning. Mitt humör är en berg-och-dal-bana, ena stunden är jag så himla glad, taggad och kan knappt bärga mig tills det är dags att åka. Andra stunden är jag nervös, stressad och ledsen över att vara ifrån alla nära och kära i ett helt år. Men oftast känner jag bara ett stort lugn. Jag har förberett mig så mycket det bara går och väntat så länge på att få åka. Jag har läst au pair-bloggar i ett år och bara gått runt och längtat tills det är min tur. Jag har gått och tänkt på vad jag vill göra i Seattle i ett halvår och sett fram emot det. Hela sommaren har varit full av förberedelser. Jag har till och med redan nu planerat in saker som jag ska göra det närmsta halvåret i USA. Jag har gjort allt som ska göras för att jag ska kunna känna som jag gör nu. Jag känner mig redo.

4 kommentarer:

  1. Åh vad kul att du snart åker! För mig är det 27 dagar kvar tills jag åker som au pair till London så jag känner igen mig i det du skriver. Det ska bli kul att följa din blogg och läsa om vad du hittar på i Seattle, det verkar som om det finns mycket att göra där i alla fall. Vad kul! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska bli så himla kul! :) men då har du ju inte så lång tid kvar heller, kommer ihåg när jag hade 27 dagar kvar, känns som igår. Ta vara på sista tiden hemma och börja med allt i tid, så du hinner göra allt du vill innan du ska åka. Vad kul att höra, hoppas att jag lyckas underhålla dig och alla andra läsare haha. Ha det bra och lycka till! :D

      Radera
  2. Det kommer bli jättebra! :D
    Blir lite smått avundsjuk (fel ord, men ah), längtar så tills jag själv kommer iväg :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det känns som så!! :) haha, jo men jag förstår hur du menar. men tänk såhär att du har det att se fram emot, du kommer att komma dit du med, njut av tiden tills dess för rätt vad det är så har du en vecka kvar också :)

      Radera