onsdag, augusti 29, 2012

DAG 2 PÅ TS

Nämen, här går jag och säger att det inte kommer bli några blogginlägg men så sätter jag mig och skriver två kvällar i rad istället, opps. Idag har varit en bra dag, den gick jättefort! Vädret har varit underbart, stekande som i utlandet, jättehärligt. På kvällen var det lite roligare saker som hände, vi hade sing-along vilket innebar att alla au pairer från varje land fick kliva upp på scenen och sjunga en barnlåt för alla andra. Efter fram och tillbaks mellan att uppträda med små grodorna eller här kommer pippi långstrump blev det den sista. Vissa länder hade sånger som var roliga med roliga rörelser och många kände man igen som också finns som svenska låtar. Efter middagen kom det en polis och hade klass med oss. Var lätt det roligaste på hela tiden här hittills! Han bjöd på en riktig show, och ja det är sant att amerikanska poliser älskar donuts och kaffe. det blev vi övertygade om ikväll.

Mer än så orkar jag inte skriva för jag är supertrött och vill gå och lägga mig för imorgon väntar New York-turen!! wiieee! Sedan är det visst bara att packa väskan igen för på fredagmorgon 9 am (15.00 svensk tid) går bussen härifrån till JFK flygplatsen och 4.10 pm påbörjar jag ännu en flygtur, till andra sidan Amerika tillsammans med mina tyska classmates. Det pirrar i hela kroppen.

Har bara varit här två dagar så ni där hemma som skriver på Facebook men inte får svar, förlåt men det är lättare att skriva här så alla kan läsa. Har inte så mycket tid att sitta vid internet så det är mer effektivt att skriva lite kort här och sen prata med alla er när jag har tid till veckan eller så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar