torsdag, augusti 23, 2012

4 - NORTH CASCADES


4 Days Left -
Drive on North Cascades Highway to 
North Cascades National Park, 
Washington Pass Overlook, 
Diablo Lake 
Om ni inte har märkt det än så kanske ni börjar fatta att jag är lite insnöad på det här med den vackra naturen i Seattle och övriga Washington. Men kan också vara så att det är det intressantaste som finns i den här delstaten, den är trots allt känd för naturen och det finns inte så många "häftiga" städer. Kalifornien till exempel har ju både Los Angeles, San Fransisco, San Diego, tre jättestora populära och kända städer och ett tiotal mindre städer som också är kända och populära resemål. Oftast reser man till Kalifornien för att besöka någon av dessa städer, men åker man till Washington är det antingen för att besöka Seattle eller för  att på något sätt uppleva naturen i Washington. 

Jag klagar inte, passar mig perfekt, finns mycket jag ser fram emot att se som ni märkt. Och som om det inte vore bra nog så har jag ju faktiskt ganska "nära" till Kalifornien och alla städer man vill besöka där, så jag kommer få uppleva lite både och! Seattle och resten av delstaten är väl inte direkt något resmål som man brukar åka och besöka som au pair om man inte bor där, därför är jag glad att jag kommer bo där och få se det men också kunna resa och se de andra platserna man vill se. 

I alla fall så är North Cascades Highway precis det, en väg. Det är Washingtons nordligaste bergsväg och känd för att vara naturskön. Den skär igenom North Cascades NP och förbi Lake Diablo (ja, vattnet är så turkost som det ser ut att vara på bilderna, därför det är en känd sjö. häftigt va!!), Washington Pass Overlook med utsikt över Mount Shuksan (ett av de högsta bergen i Washington) och flera andra ställen som jag skulle vilja se. Från Seattle till North Cascades NP är det ca 2,5 timmar med bil, så skulle ju vara en perfekt dagsutflykt att börja åka längs vägen på morgonen och stanna på de ställen man vill se under dagen och åka tillbaks på kvällen. Alternativt att man övernattar någonstans och gör en hike i nationalparken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar