onsdag, augusti 22, 2012

SISTA MATCHEN

Igår kväll spelade jag min sista match med mitt fotbollslag, Höga Kusten Fotboll. Det är en av sakerna jag tror att jag kommer sakna mest under mitt år i USA, att få spela fotboll med tjejerna i laget. Jag hoppas att jag kommer kunna spela fotboll överhuvudtaget, att kanske hitta ett lag i Seattle att spela med. Men det kommer inte att vara samma sak att spela utan att åka till träningarna med Lugnviks-gänget, att inte höra Carros skratt på träningarna, ingen Lina som skjuter ihjäl en i målet, att inte ha Emelie som styr upp backlinjen, ingen Linnéa som alltid kickar bollarna som egentligen jag ska kicka i "ringen", att inte köra målvaktsträning med Erika och inte heller ha nån moldavisk herrlagsmålvakt som säger åt oss på en blandning av engelska och gester hur vi ska göra övningarna, ingen Marre som alltid lättar upp stämningen, ingen Malin som alltid peppar upp och ingen Johnny som alltid styr upp alla träningar och matcher och inte heller någon Sergiu som står vid linjen och skriker hur vi ska spela på en blandning mellan svenska, engelska och moldaviska. Alla spelare i laget har sin speciella roll och det finns något hos alla som det kommer att vara konstigt att spela fotboll utan att höra eller uppleva. Bara grejen att kanske spela i ett amerikansk soccer-team känns ju helt sjukt, pirrar i magen bara jag tänker på det! Skulle vara så otroligt kul att få testa på det, så det är absolut något jag ska kolla upp när jag kommer till Seattle, om det finns något lag där jag kan spela i. Har ju redan fått en förfrågan av ett av mina värdbarns lärare om jag vill komma och spela i laget som hon spelar i. Har ingen aning om vad det är för lag men det verkar ju inte vara några problem att få spela bara jag vill och har tid. Hur det blir återstår att se, men som det känns nu är det inte sista gången jag har dragit en matchtröja över huvudet det här året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar