fredag, oktober 04, 2013

CALM FRIDAY

Fredag kväll och jobb är väl inte favoriten, men med lite glass så känns det bättre. Och tjejerna har varit så snälla och gosiga idag, då känns allt mycket lättare också. Nu har jag precis sagt god natt till dem, utan bråk så förhoppningsvis somnar de utan problem. Dagen har inte varit så händelserik idag. Har börjat inbillia (??) mig att jag börjar få ont i halsen så inledde morgonen (efter jobb såklart) med att unna mig en timme i sängen med gårdagens avsnitt av Vampire Diaries, äntligen! Som jag har längtat efter att få se denna man på skärmen igen
Sedan gjorde jag lite smått och gott så som packning, hemläxa, promenerade och köpte solkräm, åt lunch och sånt. Sedan gick jag till gymmet och efter det dusch och sedan var det dags att hämta E på skolan. Vädret var fantastiskt idag så vi spenderade hela eftermiddagen på en lekplats. 30 minuter innan det var dags att gå hem för middag dök Sarah helt random upp med sina värdbarn, trevlig överraskning! En glad Malin som fick någon att prata med och en glad E som fick en till kompis att leka med. Efter middagen åkte mina värdföräldrar och jag nattade tjejerna och nu sitter jag här som vanligt. Funderar på att stänga igen datorn och försvinna in i min bok. Har jag rekommenderat att läsa A Game of Thrones-serien? Jag gör det igen! Är helt fast, mitt upp i tredje boken nu. Har sett serien innan så vet tyvärr vad som kommer hända innan boken är slut, men det är som alltid sjukt mycket bättre att läsa. Och har bestämt att jag inte ska se fjärde säsongen när den kommer ut förrän jag läst fjärde boken som nu ligger i "att packa till Hawaii"-högen, redo att läsas på stranden. Åh vad Tess kommer att vara less på mig och strand och läsning efter denna vecka, hehehehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar