måndag, oktober 28, 2013

HALLOWEEN DINNER

Den här helgen gick alldeles för fort! Finns ingen tid till att vila och ladda upp batterierna, utan det är fullt upp hela tiden. Har gjort massa kul. I fredags åkte vi som sagt till Sammamish för att gå en Hauntes Trail/House. Man gick igenom skogen och in i olika hus, det var sjukt läskigt! Hade ont i halsen efteråt för att jag skrikit så mycket, och adrenalinet flödade. Det var allt möjligt läskigt från zombies till clowner, vampyrer och kannibaler, och bara sjuka grejer. Kunde inte komma på någonting läskigt från skräckfimer som inte fanns med. En "rolig" kväll!

På lördagen ringde alarmet klockan 9 som vanligt, var så trött. Men upp och hoppa för att äta frukost och sedan gå till gymmet och ett TBT-pass med Sarah tjugo över 10. Efter det gick jag hem och duschade och åt lunch, sedan mötte jag Sarah igen på Fioré för en kaffe och en lång härlig promenad i höstsolen! Efter det kom Sanna över och vi påbörjade storhandling inför kvällens middag. Vi började på Safeway, åkte vidare til Trader Joes, sedan Metropolitan Market och sist Bartells, vilket tog sin tid men så värt för bra varor till matlagningen. När vi kom hem igen bytte vi om till våra kostymer och sedan börjades den långa matlagningen och folk började droppa in eftersom.

Kvällens meny såg ut såhär:
Förrätt: Zucchini-pizza
Varmrätt: Zucchinipasta med grönkål-svamp och -kycklingsås
Efterrätt: Paleokladdkaka

Nyttigt och så himla gott!!

Efter mat utdelades pris till Abbe framröstad som kvällens bästa utklädnad!
Sedan tävlades det litegrann i frågesport om Halloween och avslutades med fem tappra krigare framför en b-skräckfilm varav tre somnade. Tack för en rolig kväll: Sanna, Sarah, Lotta, Lovisa, Abbe, Ellen, Torun, Lisa, Alexander, Stina, Ida!

På söndagen hade jag tänkt sova ut i ett tyst hus, riktigt så blev det inte för jag skulle också ta en springtur med Sarah så ville inte vänta med det för sent. Klev upp vid 10, vilket ändå var ganska hyfsat, men kunde lätt sovit en eller till och med två timmar till, åt en rejäl frukost och tog en springtur kl 12 med min fina vän. Blev sjukt imponerad av tiden då jag inte sprungit sedan innan Hawaii och vilade rätt så mycket förra veckan. Men ska inte ljuga, det var tungt och kände av halsen. Betlar det med en snorig näsa och lite hsota idag. Men verkade ju inte funka att vila förra veckan så den här veckan ska jag bara köra på efter mitt nys schema som jag är så exalterad över!

Efter det blev det dusch och lunch, sedan kom Sarah över igen och vi drack te och bara myste. Min värdfamilj kom hem vid 5 och jag började jobba strax efter det och resten av kvällen.

Idag har jag hunnit med att jobba imorse, ta en promenad med tjejerna till skolan och sedan fortsätta den själv. Har bokat hostel för fredag och nu har jag ätit lunch och skypat med mamma. Snart är det dags att gå på gymmet och köra mitt nya ryggpass! Alltid lika spännande att se hur ett nytt pass på papper fungerar i praktiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar