tisdag, oktober 22, 2013

SICK FRIENDS

Det är tisdag kväll här i Seattle och jag jobbar, har precis sagt god natt till tjejerna. Nu sitter jag och dricker en kopp lakrits te och ber till någon övernaturlig kraft att jag vaknar upp imorgon och mitt halsont är magiskt borta! Kände mig helt ok när jag vaknade imorse, lite öm kanske men inget som hindrade mig från att gå till gymmet när tjejerna åkt till skolan. Hoppade dock över allt som innebar kondition och körde lite vilor mellan mina övningar, vilket jag inte brukar göra för att uppnå strength endurance. När jag sedan mötte upp Sarah för en promenad i höstkylan kände jag dock att halsen värkte och sedan dess har det bara blivit värre och värre timme för timme. Känns mycket bättre efter en kopp te dock, vill verkligen att det ska gå över. Är så tagg på att träna nu när jag hade tänkt lägga upp ett nytt träningsschema för de kommande fyra veckorna! Jag vill verkligen inte ligga i sängen och må piss som stackars Madde gör just nu, med feber och allt.. Hoppas inte åkt på samma sak i Vancouver i helgen.

Annars har dagen varit bra. Efter promenaden med Sarah (är så glad att hon är hemma igen!!) åt jag en jättegod lunch och så var ajg så trött att jag somnade en stund innan jag hämtade Emma på skolan. Hon hade fiol lektion senare och jag lagade middagen idag.

Haha fick i skrivandets stund reda på att även Ellen ligger hemma och är sjuk, och hon var också med i helgen!! Snälla snälla snälla immunförsvar, visa att du är starkare än deras! Ska trycka i mig en apelsin nu. Kanske två. Och en till frukost imorgon. Tillsammans med ett glas apelsinjuice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar