tisdag, oktober 29, 2013

LISTEN TO YOUR BODY

Så mycket för att "bara köra på" som jag hade bestämt mig att göra denna vecka med träningen trots förkylning. Hade ett jättehärligt gympass igår som avslutades med ett pass väldigt dåliga intervaller pga hosta och astma. Efter det kom huvudvärken och sedan gick det bara utför. Däckade i sängen kl 9 på kvällen och sov non stop till 20 över 7 då jag vaknade med täppt näsa och mår inte alls så bra idag. Vilket innebär vila från träningen IGEN. Så sjukt irriterande när man är så taggad och verkligen vill, och så blir man sjuk. Vilade ju förra veckan men blev inte bättre. Är dock inte värt att pressa mig själv och riskera att bi ännu sjukare till helgen, för då åker vi till DC!! Utan bestämde mig för en vilodag idag då jag läste dettaPT-Fias blogg

"Hur mår du idag? Känns kroppen härlig, stark, pigg och taggad på livet? Eller sliten, tung och ledsen? Oavsett hur du känner dig just precis nu. Respektera din kropp. Ber den dig om tålamod och lugna tag,lyssna. Spritter det i benen av energi, låt den löpa. 


Stanna upp. Känn efter hur ni mår, du och kroppen. Hälsa den god morgon med en härlig sträckning. Sträck på dig! Le mot din spegelbild. Fråga dig själv, hur stark är jag idag. Unna dig frisk luft. En god frulle.

Tvinga inte iväg en trött, ledsen eller sjuk kropp på utmaningar. Klappa den på kinden och bädda ner den i soffan.

Respektera din dagsform. Alltid. Pigg som krasslig. Lyssna inåt."

Det är bara så svårt att lyssna när kroppen säger en sak (att jag är sjuk och borde vila) men huvudet och hjärtat en annan (så sjukt taggad att gå på gymmet och lyfta tills musklerna skriker!!)

Så idag började jag med att jobba imorse, kände mig väldigt seg så gick direkt till sängen efteråt och skypade med mamsen, vilket fick mig att känna mig lite piggare! Sedan gick jag och mötte Sarah på Fioré, drack soy cappuccino och mådde gott i solen. Sög i oss all d-vitamin vi kunde. Sedan tog vi en liten promenad, Sarah gick hem och skulle börja jobba och jag fortsatte promenera ett bra tag till. Finns inget härligare under en solig höstdag. Fick mig att må mycket bättre! Sedan hade jag lunch och skypade med Majsan!! Hämtade A på skolan och åkte till hennes kör. Den ligger i Capitol Hill, alldeles bredvid Volunteer Park så jag gick dit en stund och satt i solen med en sån vacker utsikt och stornjöt av livet. Började läsa World War Z igår så läste ett kapitel i den innan det var dags att gå tillbaks till kören. När vi kom hem var det middag och nu har jag haft family meeting och ska snart sova. Insåg just att jag kanske borde packa väskan tills helgen, jag fattar inte att det är dags, att det är DEN HÄR HELGEN VI ÅKER TILL DC!! Tiden har gått så sjukt fort. Jag har bara 7 månader kvar av min au pair-tid nu. Ja, tiden går fort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar