måndag, oktober 21, 2013

VANCOUVER

Jag lyckades alltså under hela resans gång, inte ta ett enda kort. Packade inte ens upp kameran, fy så otroligt dåligt gjort! Som tur är var mina vänner lite bättre. Abbe var dock bäst men hon har inte Facebook längre så hennes kort är det ju ett helt projekt att försöka få tag i. 

Hade i alla fall en jättemysig helg med fantastiska vänner. På fredagen var bussen sen, så vi var inte på vårt rum i hostelet förrän närmare halv 12 på kvällen.. Lite sent att gå ut tyckte vi så vi satte oss i baren ett tag och sedan gick vi ut för att dansa en liten stund i all fall tänkte vi. Men innan vi insåg att vi måste ha lösa pengar för att betala in oss och sedan ta ut pengarna var klockan för mycket s åvi köpte mat på donken och hade mys på rummet istället, vilket egentligen inte gjorde så mycket tack vare det fantastiskt roliga sällskapet!

På lördagen började vi med frukost på Starbucks och sedan lite shopping i downtown. Vi åt jättegod lunch på en china restaurang och fyndade på Victoria's Secret. Promenerade ner till vattnet och njöt av en jättehärlig höstdag. Tycker om hösten så mycket de dagar det inte regnar faktiskt! Vid 5 var vi hemma igen och duschade och gjorde oss iordning för middag. Tess och Madde anlända strax efter 6 och vid halv 8 gick vi ner och beställde efterlängtad mat och goda drinkar. Hade jätteroligt förkrök på rummet som vi knappt ville avsluta innan det var dags att gå ut. Det blev utgång på Roxy med härlig livemusik, älskar det stället! Och hux flux var klockan halv 3 och jag, Tess och Torun dansade järnet sista låtarna och var så ledsen när den var slut, lätt den roligaste halvtimmen på kvällen! Ledsnare blev vi då vi upptäckte att Madde hade tappat sitt pass. Spenderade kommande tiden med att leta efter det och ringa runt till alla vi kunde komma på. Så himla tråkigt avslut på kvällen, stackars Madde det var jättehemskt.. Som tur var löste det sig på söndagen med att hon bara tog en senare buss än oss efter att ha varit hos polisen och gått tillbaks till Roxy, men tyvärr hittade hon inte passet men hon tog sig i alla fall tillbaks till USA vilket vi var jätteoroliga över att hon inte skulle göra!

Så söndagen var inte så rolig, hade nån timmes sömn i kroppen bara och alla var ledsna för Maddes skulle. Men vi gick en sista runda i vackra Vancouver och sedan tog vi bussen hem klockan 2 med blandade känslor. Hade tänkt att det här nog skulle bli mitt sista besök i Vancouver, men efter den här helgen känner jag mig inte alls så säker på det längre. Hade så himla kul, och bara mysigt att få se lite annat än samma gamla byggnades i Seattle och inte ha nånting att göra. Nytt är alltid kul och det är ju så nära till Vancouver. För att inte tala om en så billig resa! Lätt värt att hit för en helg, så kommer garanterat bli minst en gång till innan jag åker hem. Dock inte på ett par månader än, för nu planeras redan nästa resa. Om 10 dagar åker vi till DC, wihooo!! Är så taggad och inte alls lika deppig att denna helg är över ännu en gång. Det öppnar bara upp för nästa helg, Halloween!

Idag har jag mest bara legat i sängen och tagit det lugnt. Varit trött och hade jätteont i halsen igår så vie vila idag för tänker verkligen inte gå och bli sjukt nu när jag har så mycket kul planerat. Inte en chans, så vila stog p åschemat idag! Men ännu viktigare, att göra klart uppsatsen inför weekend klassen i DC. Ska vara inlämnad denna vecka och jag hade 1000 ord kvar. Men nu är även den klar, vilket känns hur skönt som helst!! Tog sin lilla tid dock för nu är det dags att hämta tjejerna på skolan, sedan har A gymnastik och E ballet så blir lite skjutsande hit och dit. Ikväll ska jag bara ta det lugnt också, imorgon blir det hårdträning! Ska köra järnet nu fram till jul har jag tänkt, ska inte äta något godis alls förrän jag får äta lösgodis på svensk mark den 14e december. Det kan jag klara lätt! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar