torsdag, oktober 03, 2013

MAN! I REALLY HATE PACKING

Varje gång det är dags så blir jag återigen påmind om hur otroligt mycket jag hatar att packa!! Men nu är det dags igen, som tur är räknar jag med att inte behöva så mycket kläder och saker med mig, två bikinisar och massa solkräm klarar jag mig nog med! Aaaah, ska bli så himla sköööööönt. Fattar dock inte att det är dags om några dagar. Hawaii har varit ett av de få resemål jag vekrligen hade BESTÄMT innan jag kom hit att jag skulle till, och nu blir det äntligen av. Det är i alla fall hur ajg har spenderat halva min eldiga tid idag, med att börja packa lite! Och rätt som det var började jag packa kläder i en annan resväska också. Resväskan som jag ska ha med mig hem till Sverige. Blev av bara farten. Hittade en tröja där och ett par byxor där som jag tänkte att ne det här ska jag inte använda nå mer här i Seattle, det ska ajg ta med och lämna hemma i Sverige när jag åker hem över jul. Och nu är det betydligt mycket tommare i lådorna i min byrå än det var i morse.

Jobbade i alla fall på morgonen idag, sedan skypade jag med mamma ett bra tag innan jag drog på body pump, hade lunch och efter jag duschat spenderade jag resten av tiden med att packa. Har bestämt mig nu i alla fall att ajg ska försöka ta med mig så mycket saker som möjligt när jag åker he mtill Sverige över jul. Ju mer jag tar med mig då desto mindre packning måste jag släpa på unde rmin resemånad. Problemet är bara att under ett halvår kommer jag hinna samla påm ig minst liak mycket saker igen. Så därför ska jag vekrligen göra mitt bästa för att apcka ner så mycket som möjligt från mitt rum som jag kommer ivlja ha med mig hem. Om jag lyckas kommer jag att bo i ett ganska tomt rum resten av min tid här. Men som sagt, känner jag mig själv rätt kommer de tinte ta länge innan det är fyllt igen. Har en tendens att samla på mig mycket saker och kasta bort alldeles för lite.

Resten av jobbet för idag innebar att sitta och njuta av den varma solen på skolgården medans tjejerna sprang runt ohc lekte med sina kompisar efter skolan. När vi kom hem var det nästan dags för middag och sedan var jag i stort sett off. Nu ska jag snart kila bort till Starbucks och snacka skit med Sarah. Suktar efter en riktigt var och kryddig chai latte, mmmmm kan vara en av de bästa sakerna med hösten. Dricka gott te med härliga vänner inne i värmen och kolla på regnet utanför fönstret.

Det var en av sakerna jag gjorde igår! På kvällen efter jag slutat sprang jag (bokstavligen talat) över till Lotta som bor (bokstavligen) två hus bort på mitt kvarter, vi drack te och myste framför tvn. Pratade om allt mella nhimmel och jord och såg på The X factor. Under dagen gjorde jag inte så mycket mer än tog en springtur i regnet med Sarah, och före och efter det skrev jag på min läxa inför helgskursen i DC jag har framför mig. Känns skönt att jag äntligen kom igång med det och verkligen fokuserade. 1900 ord, alltså ca halva uppsatsen, är nu klar, skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar