torsdag, september 12, 2013

9/11

Det är alltid lika skönt med en liten sovmorgon, idag klev jag upp halv 9 åt frukost och gick till gymmet. Nu ska jag duscha och så och sedan möta upp Lotta. Vi hade tänkt passa på att åka till stranden en sista gång i den här sommarvärmen, men det är fortfarande dimmigt så får se om det hinner spricka upp eller inte. Sedan jobbar jag halv 4-7 och på kvällen ska jag träffa Sarah.

Igår började jag kl 7, jag och tjejerna promenerade till skolan sedan tog jag en springtur direkt därifrån. Det var inte kul alls. Även fast klockan bara var halv 10, var det hur varmt som helst, solen brände och jag hade sån himla träningsvärk i benen så de var alldeles stumma. När jag hade sprungit 4 km och var i Kerry Park så var jag så nära att ge upp. Jag började till och med att gå hem, men hann ändra mig, bet ihop och gjorde bort de 2 kilometerna jag hade kvar av det jag hade tänkt springa. Glad att jag gjorde det, men gick så sjukt dåligt. Men det var egentligen min vilodag, och skule vara en recovery run, så strunt samma.

Efter det skypade jag med mamma och pappa, hade lunch och sedan gick jag ut i solen. Läste "A Clash of Kings" och bara njöt. Så varmt och skönt, vill inte att hösten ska komma!! Och den här veckan känns det inte som att den ska göra det heller, men när jag tittar ut på dimman just nu så vet jag ändå att den är på väg. Höll på att dö när jag skulle promenera till skolan och hämta A och en kompis för playdate igår, vi fick ta flera pauser i skuggan på vägen hem för det var så varmt. 

Tjejerna ville göra ett lemonade stand, så vi körde på det. De sålde slut på två fulla tillbringare, många törstiga förbipasserande! Och måste säga, att jag som inte ens gillar lemonade i vanliga fall tyckte var himla gott och svalkande. Sedan lagade jag middag, åt, diskade, var off och då mötte jag upp Sanna i Kerry Park, såg på solnedgången tillsammans och pratade om ditten och datten. Bra avslut på en bra dag!
Var ju 9/11 igår, så flaggan på Space Needle var på halvstång


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar