lördag, september 07, 2013

HAVE A GREAT WEEKEND

För ovanlighetens skulle tänkte jag blogga nu på en lördag morgon! Jag klev upp för 20 minuter sedan, har just ätit frukost och om en timme börjar TBT-klassen på gymmet som jag och Sarah ska på. Efter det är det snabba puckar som gäller, ska iväg till Issaquah med massa härliga brudar, sedan rulllar det vidare till North Bend och Nike outletet där. Så om mina aningar är rätt kommer det spenderas ganska mycket pengar idag. Som om det inte var tillräckligt har American Eagle 30 dollar på alla jeans och halva rea-priset, och för er som inte hört min utläggning om min kärlek till AEs jeans, låt oss bara säg att jag har väldigt svårt att hitta jenas som jag tycker är sköna och som sitter bra. Mina jeans och shorts från AE är mina favoriter, finns inga skönare!! Så för er som befinner er i USA, passa på! Fri frakt och return ifall dom inte passar.

Resten av dagen idag spenderas nere i Issaquah hos Majsan, förmodligen sista gången vi samlas där. Asså åh, vad jag blir ledsen av att bara tänka på att hon snart ska lämna. Nya au pairen kommer till veckan och hon håller på att flytta ut ur sitt rum. Min äldsta vän här i USA, som jag träffade för första gången in andra dag här, som jag pratade med i flera månader innan, hon ska åka hem snart och jag ska stanna kvar. Om vi inte hade massa roliga framtidsplaner tillsammans vet jag inte vad jag hade tagit mig till. Nu har jag i alla fall en spännande framtid att se fram emot tillsammans med henne! Det är otroligt hur man kan lära känna någon på ett år för att sedan känna att man aldrig skulle kunna tänka sig ett liv utan den personen igen. Vad jag är glad över alla, varenda en, av mina fina vänner jag träffat här. Så glad.

I torsdag var i alla fall alla hemma från jobbet och skolan pga nyåret. Vi åkte ner till vattnet för att kasta bort våra synder från det gågna året (brödbitar), fick oss alla att tänka på vad vi kan göra och hur vi kan vara bättre personer det här nya året. Sedan var jag med tjejerna ett tag och så hade vi middag hela familjen på Farmer's Market. Märks att det börjar bli höst då det inte är lika mycket liv där som vanligt, så tråkigt.. På torsdagskvällen stormade det, regnade åskade och blixtrade jättehögt.

Igår fredag var det skoldag, så ett försök till vanliga rutiner på morgonen som slutde ikaos när alla skulle iväg. Efter det gick jag på gymmet och körde rygg, vilket värker som tusan idag, skönt!! Efter det var det snabb lunch och sedan ner till downtown för att träffa en ny au pair från Island som heter Flora. Vi gick runt i nån butik och sedan satt och snacka i en foodcourt. Efter det åkte jag hem och satt vid datorn en stund innan min värdpappa kom hem med tjejerna. Jobbade ca 2 timmar innan det var dags att sluta och åka tillbaks till downtown med Lotta för att möta upp Tess, Maja, Lovisa och Abbe. Vi hade middag på Cheesecake så ville spy efteråt och nu är det payback som gäller på gymmet!! Ha en bra helg allesammans, det ska jag ha!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar