tisdag, september 03, 2013

TODAY, LABOR DAY, GRAND RIDGE HIKE

Andas ut efter en intensiv dag! Älskar att gå och lägga mig på kvällen och känna att jag har haft fullt upp hela dagen, tagit vara på varje minut och gjort något bra av det. Klev upp när klockan ringde kl 9, åt en stor frukost och sedan skypade jag med mamma och Moa en timme innan jag mötte upp Sarah för en springtur. Det var så himla kul för idag jämförde vi med vår först springtur tillsammans för flera månader sedan (jag var i toppform och sprang en mil medans Sarah började gå efter 3 km), sån stor skillnad. Idag sprang vi i normalt tempo men kunde ändå prata med varandra under hela springturen, vi gick inte en enda gång utan sprang 6km rakt av på en av de bästa tiderna vi gjort, trots att ingen av oss tyckte att vi tog ut oss eftersom vi faktiskt kunde prata. Är så himla kul att se när någon verkligen förbättrat sin prestation, speciellt när det är en nära vän som man verkligen varit med genom hela processen och sett varenda förändring, varit där och pushat på och hjälpt till. Så kul!! Min egen förändring har gått lite åt andra hållet när det kommer till löpninen, jag har haft en tuff sommar med astman, men det märks att det börjar bli höst då det inte är lika mycket som växer och det är mycket lättare att andas när jag springer. Så är taggad på att jobba mig tillbaks igen!

Hur som, efter det tog jag en dusch och började jobba direkt. Vi målade lite, gjorde lera, hade lunch, lekte, gick till parken med en kompis och lekte där i solen som tittade fram efter en mulen morgon (Bara att börja vänja sig antar jag), sedan var det dags för E att åka på sin första fiolklass (!), jag och A stannade hemma och lekte sen var jag off. Då bytte jag om och gick direkt till gymmet med Lotta (min nya svenska au pair-granne!! Jättekul!) för att köra body pump med henne och Sarah. Hem och duscha, family meeting och nu ligger jag här i sängen! Kom på att jag aldrig bloggade igår så när jag ändå håller på kan jag väl berätta om gårdagen lite snabbt!

Jag var ledig eftersom det var Labor Day (röd dag) men klev upp kl 8, åt frukost och gick till gymmet för ett TBT-pass. Sedan duschade jag och hade lunch innan jag mötte upp Maria i Kerry Park. Satt där och pratade när 4 st tjejer kom fram och frågae om vi var au pairer, visade sig att en av dem (Rebecca) var från Sverige, Härnösans, alltså bara 40 min från var jag bor i Sverige, och hon visste vem jag var och allting, har gemensamma vänner hemma i Sverige till och med, världen är så sjukt liten!! Sedan kom Lotta dit, första gången jag träffade henne hon kom till Seattle i fredags och tog efter den brasilianska au pairen två hus bortanför mig. Så vi kommer att vara grannar resten av min tid här!

Efter ett dag drog vi ner till stan, Tess kom dit, blev lite shopping för de nya tjejerna och vi mötte Lovisa och Kamilla en snabbis också. Mycket au pairer i omlopp igår, alla passade på att åka in till stan när de var lediga antar jag. Jag och Lotta åkte i alla fall hem efter några timmar. Jag åt middag och sedan tog jag en springtur på kvällen innan jag hoppade i säng.

Här kommer också de utlovade bilderna från hiken i Olympic Mountains i söndags, enjoy!
 
i söndag vs. i vintras (exakt samma ställe)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar