söndag, september 01, 2013

LONG DAY HIKING

Finns det något skönare än att kasta sig ner i sin egna säng efter en lång lång dag hemifrån? Tror fan inte det, massagen jag fick av Tess i bilen på väg hem idag kan nog nästan komma i klass med det dock, men bara nästan! Åh, vad jag är trött och slut just nu. Har haft en grymt bra, men lång dag. Imorse ringde väckaren kl 6, jag kom upp ur sängen 20 över. En timme senare tog jag bussen ner till downtown och mötte Tess och Sanna, vi blev uppplockade av Torun och Cecilia (ny svensk) och sedan spenderade jag en timme sovandes i baksätet, men vaknade till liv ett tag innan Port Angeles när jag fick lite koffein i systemet. Efter ca 4 timmar i bilen var det skönt att anlända till trailen Grand Ridge, ungefär uppe vid Hurricane Ridge där jag var med min svenska familj i vintras (sjukt stor skillnad utan snö hörrni!!).

Hiken vi gjorde hade fantastiskt vacker utsikt. Olympic Mountains är verkligen något alldeles extra, så vackert. Det var lite kyligt, isvindar, men solen sken och himlen var klarblå. Jag var så lycklig, en av de sista riktigt bra (perfekta!) sommardagarna för detta år. För min tid i Seattle. Det var ganska branta backar, men inte alltför långt, ca 5-6 miles, vilket är strax under svenska milen. Hade jättehärligt sällskap och en riktigt bra dag helt enkelt! Bilresan hem var ganska tung, kändes som vi aldrig skulle komma hem igen. Vi körde extra sakta också eftersom vi åkte fast för fortkörning på vägen dit.. (Ja, det är EXAKT som på film). Var totalt borta ca 14 timmar, så det har varit en lång dag och jag är jättetrött. Ska försöka sova snart för imorgon ringer klockan åtta, dax att gå till gymmet igen. Det är Labor Day imorgon (precis som det var helgen jag kom hit, det är nu allt kommer att upplevas "om igen" liksom!), vilket innebär röd dag och jag är ledig! Så möter nog upp lite vänner som också är lediga och njuter av sommarsolen som utlovats imorgon (tar vara på varenda sekund nu innan regnet anländer på fulltid!).

Igår var det likadant, hade perfekt sommarväder. Började dagen med att åka på luskamning med hela värdfamiljen, stackars E hade fått löss men som tur var hade ingen annan det, så nu är det problemet  åtgärdat och ur världen! Sedan blev den en promenad och mötte upp Tess i Gasworks Park där vi satt och dinglade med benen över vattnet, njöt av den fina utsikten och lite god picknick (tills Tess tappade sin bagel i vattnet, heheh!). Sedan promenerade jag tillbaks uppför Queen Anne vilket var en mardröm i jeansshorts och converse i stekande hetta och sol. Ville dö när jag äntligen kom upp och mötte Sanna. Vi gick till Kerry Park och hängde tills det var dags att säga hej då, gå hem och varva ner och duscha innan tidig sängdags inför dagens hike. Kort och gott, min helg! Bilder kommer imorgon då jag hoppas att jag kommer att ha fått från mina kära vänner också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar