tisdag, september 10, 2013

LONG WORK DAY?

Åh vilken jobbig arbetsdag jag har haft idag alltså, shiiiit, helt slut!! Började jobba med att hämta E på skolan halv 4, vi stannade på skolan och lekte ett litet tag sedan åkte vi hem och hon lekte med barbie en halvtimme och jag hjälpte till att klä på dem. Sedan tog min värdpappa henne på fiol lektion halv 5, och jag är off. Jobbig lång dag va? Ganska skönt jämfört med tio-timmarsdagarna jag hade i somras, men skulle kunna bli tråkigt i längden? Jag vet inte, känns som att jag alltid har massa roliga saker för mig och minst lika många andra som jag skulle kunna göra, så har svårt att se mig själv uttråkad. Men sen är jag en person som väldigt sällan blir uttråkad, även när det är mindre kul.

Så vad har jag gjort idag då? Klev upp klockan 8, hade frukost och städade rummet. Mötte upp Tess för ett intervallpass i morgonsolen. Gick hem och skypade med min fina Jonna, saknar henne jättemycket! Sedan mötte jag Sarah i Kerry Park, satt och snackade en timme innan hon behövde gå hem och jobba. Själv satt jag kvar och njöt av sommarsolen. Har haft fantastiskt väder både idag och igår, stekande varmt och brännan har kommit tillbaks lite! Känns som sista veckan av sommaren är här dock och jag tar på vara varenda minut.

Gick hem och gjorde lunch sedan satt jag ute i solen och läste och planerade veckans träning medans jag väntade på att Lotta skulle höra av sig och mötas upp. Men hon blev försenad så jag satt kvar i solen ett tag till innan det blev skugga på vår bakgård, då var det dags att börja jobba! Och nu sitter jag på mitt rum och ska gå på body pump med Sarah om en timme. Sedan är det family meeting och dagen är slut!

Livet som au pair är bra jobbigt ibland va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar