måndag, september 16, 2013

SCAVENGER HUNT NO 2

Min helg inleddes med jobb i fredagskväll, bestämde mig för att själv kolla på World War Z, vilket slutade i en rädd liten Malin som försökte somna med pulsen på 120 slag i minuten och inte tänka på zombies. Var trött när väckaren ringde på lördagsmorgonen men pallrade mig iväg till TBT-passet som gick lättare än det brukar = dags att öka vikten nästa pass!

Jag åkte sedan iväg och mötte upp ett gäng kompisar och åkte för att gå på Washington State Fair ett par timmar. Trafiken i Seattle var dock kaos och jag skulle jobba kl 7 på kvällen, så hann tyvärr inte stanna alltför länge. Men det var kul! Jobb på kvällen innebar att gå över till grannarna, vara med på Yom Kippur sedan ta hem tjejerna och natta dem medans mina värdföräldrar stannade ett tag till.

På söndagen, igår, var det dags för Cultural Cares årliga Scavenger Hunt! Förra året var det första au pair mötet jag var med på. I år gick jag in för att vinna tillsammans med mitt dream team: Tess, Lovisa och Maja. Vi var redo i regnet med löparskorna på och humöret på topp. En scavenger hunt är alltså typ som en skattjakt. Vi fick ett block med saker vi skulle ta kort på, saker vi skulle samla in, frågor vi skulle svara på och underskrifter från personer från olika länder. Vi sprang omkring hit och dit på Seattles gator, slet och drog i främlingar att ta kort med eller på oss. Vi letade och hittade, det var blodigt allvar det här. När klockan slog 12 spurtade vi sista biten till samlingsplatsen på Seattle Center, hyfsat nöjda över vår insats.

När det sedan var dags för prisutdelning och vi blir uppropade på 3e plats kändes det väl sisådär, man hade ju hoppats på en första plats. När vi sedan insåg att andra platsen gick till ett lag med bara en poäng mer än oss, då var det fan inte kul alltså. Speciellt då vi visste att vi missat på nå så lätta saker att vi lätt hade kunnat haft 5 poäng till, om vi bara läst igenom och inte jag stressat upp alla så mycket. Vi vann ett presentkort på 15 dollar var på Starbucks. Jag hänger inte där så jätteofta. Andra pris var 30 dollar på Forever 21, hade uppskattats mer. Första pris, de hade elva poäng mer än oss, var 50 dollar var på HM, DET hade varit nice.

Trots allt är jag glad över en pallplats, och stolt över mitt fantastiskt duktiga lag, vilket samarbete! Grymt bra jobbat, och åh vilken rolig dag vi hade tillsammans! Det är inte alltid lätt att vara så tävlingsinriktad som jag är (och nog ännu svårare att vara min vän då vinnarskallen slår till), men när det lönar sig att vara det, då är det himla kul. (Även fast en första plats egentligen är den enda slags vinsten)

Vi firade med att åka på buffé ett stort gäng och åt tills jag ville spy. Då åkte jag och mitt dream team vidare till Bellevue Square Mall ( Jag har bott i Seattle över ett år och inte varit där än, pinsamt att erkänna men hey, jag är ingen shopaholic, och varför åka ut dit när man bor nästan mitt i storstan), köpte mig två nya träningstoppar och sedan åt vi på Blue C, mums! Diskuterade sushi världen och insåg att jag kommer sakna att kunna äta det när jag flyttar hem till Norrland, det är så gott och sjukt billigt här. Sedan var det dags att åka hem till Seattle och gå och lägga sig, trött efter en lång dag!

Här kommer lite fina bilder från Scavenger Hunten enjoy!
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar