fredag, september 27, 2013

RUPTURED CYST

Igår var det en så mysig höstdag. Solen sken, det var sådär lagom varmt så man kan gå ut utan jacka och solen värmer ansiktet, löven har så vackra färger och knastrar under fötterna när man går på dem. Smsade med Sarah och vi båda skrev hur mycket vi älskar Seattle.

Idag regnar det. Det är grått och trist och fult. Då låter det mer såhär: Hatar att det alltid ska regna så jävla mycket i Seattle! Truth is, det är en så fantastiskt vacker stad, älskar verkligen att bo här. Men ja, det är himla tråkigt när det regnar, vilket det tyvärr gör ganska ofta (beroende på vad man jämför med, såklart!), fast det är det ju vart man än bor.

Hursom, klev upp kl 7 idag, blev inte så mycket jobb, gjorde tjejernas lunch och sånt men sedan var jag tvungen att sticka strax före halv 9 för mitt läkarbesök. Spenderade jättelång tid i väntrummet för ett 10 min möte med en assistent och lika kort möte med doktorn. Hon trodde att jag hade haft en cysta som sprack i söndags, vilket gör väldigt ont, skapar vita blodkroppar och det skulle också förklara vätskan i buken. Så ja, det låter väl logiskt!

Finns inte så mycket att göra åt det, och det är inte farligt utan väldigt vanligt att man har cystor. Ibland kan de spricka och det gör ont. I vissa fall kan det vara farligare och man måste operera om de är blodfyllda osv osv. Jag är glad att det inte var nå värre än det! Fick ta ett nytt blodprov, vilket var lite kul. (Alltså inte själva blodprovet) Jag är väldigt svårstucken, vilket jag är väldigt medveten om för jag har tagit tusentalsblodprov i mina dar (hehe gammal och grå somm man är) så varje gång varnar jag och berättar att jag är väldigt svårstucken. Självsäker som sköterskan var så säger han no worries liksom med ett litet självsäkert leende. X antal försök till stick senare i båda mina armveck är leendet borta och han inte lika självsäker längre. Hade lite lust att säga I told you so. Slutade i alla fall med att han stack mig mitt på insidan av armen, mittemellan armvecket och handleden. Random stället liksom, men det funkade det med!

Nu ska jag ta en skype med dom hemma, men tydligen är hockeyn viktigare så får vänta ett litet tag till, haha.. Sedan är det nån timme att slå ihjäl innan det är dags att hämta tjejerna på skolan. Ikväll blir det middag i downtown med massa vänner, sista gången jag träffar Maja som sagt. Tills jag träffar henne igen dvs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar