måndag, september 23, 2013

EMERGENCY ROOM

Jag har haft en jättebra helg som slutade väldigt dåligt. Har umgåtts med fina vänner, i fredags hos Ellen med tacos och karaoke, sov där. På lördag vaknade vi till sol då vi hade förväntat regn. Firade med svenska pannkakor, hoppade studsmatta och bara njöt i solen. Lunchade på go sushi och sedan bar det iväg vidare till Maja. Bakade kladdkaka och beställde pizza. Spelade sällskapsspel (Jag och Simon vann, som vanligt!), badade hot tub, hoppade studsmatta och såg på film. Somnade med ett leende på läpparna men en klump i magen, sista sleepovern med Maja, sista gången i hennes hus, sista, sista, sista, fy.

På söndagen lagade vi ägg och bacon till frukost, riktigt amerikanskt. Sedan sa vi hej då till Maja och åkte hem till Seattle. Tog en froyo med Lotta i regnet innan vi mötte upp Sarah för en kaffe sen tog vi en promenad. Det var då det började. Fick jätteont i magen. Och då menar jag jätteont, så ont att du inte vet vart du ska ta vägen och typ lägger dig på marken och vill dö, ont. Två timmar senare satt jag i bilen med min värdpappa på väg till akuten. Massvis med prover, ct röntgen, ultraljud och flera timmar senare var klockan halv 3 på natten och vi  var äntligen på väg hem. Väntar fortfarande på några provresultat men magontet blev sakta men säkert bättre, har fortfarande lite ont dock, är typ öm. Och har knappt sovit inatt då det gör ont och känns obekvämt hur jag än ligger. Läkarna vet inte vad det är. Har för mycket vita blodkroppar, vilket tyder på infektion, men en ct röntgen visade inte nån inflammation. Däremot för mycket vätska i buken vilket ett ultraljud bekräftade, men de vet inte vart det kommer ifrån. Så nu ligger jag hemma, jättetrött och slut men inte så värst mycket klokare än innan jag fick åka in. Får väl se vad som händer nu, kanske ska börja med att försöka få i mig lite mat, fast jag inte direkt har någon matlust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar