fredag, september 20, 2013

FRIDAY AGAIN

Den här veckan har gått sjukt fort, vet inte vad som hände men helt plötsligt är det fredag! Jag jobbade som vanligt imorse, sedan skulle jag skypa med mamma men blev överraskad då fyra helt andra ansikten dök upp på skype, Moa, Louise, Emil och Jens. Haha, det var kul att få höra lite vad som händer och sker. Är ju tydligen kaos hemma i Kramfors med massa översvämningar och det hade regnat in hemma i badrummet tydligen, fy vad hemskt. Här skiner solen i alla fall, regnet har inte riktigt börjat på allvar än. Idag är det lite mer molnigt än igår, men ska gå ut om ett tag och sätta mig och läsa lite, man måste ju passa på!

Efter skype, fick till slut prata med mamma och pappa också, gick jag på gymmet så nu är jag död. Har ätit lite lunch och nu tänkte jag gå ut och sätta mig och koppla av lite som sagt. Snart läst ut A Clash of Kings, så funderar på om jag ska kila iväg och köpa A Storm of Swords och uträtta lite andra ärenden, men får se vad som hinns med innan det är dags att hämta tjejerna på skolan.

(Har jag nämnt att jag har allt jag någonsin möjligtvis skulle kunna behöva, plus lite till, inom ett par blocks radie från mitt hus, inklusive en bokaffär OCH bibliotek. Kan inte tänka mig hur hemskt det kommer vara att komma hem till lilla Lugnvik och måsta gå en kilometer för att komma till en pytteliten mataffär. Och that's it. Här tar det en minut att gå till mataffären, som ligger bredvid glassstället, munkstället, pizza, restauranger, caféer, gymet, bibblan, ska jag fortsätta?)

Efter jobbet åker jag till Ellen idag för mysig taco-kväll. Sover där tills imorgon, ska hänga i Issaquah hela dagen, krama sönder Maja och kanske gråta en skvätt. Imorgon kväll blir det mysmiddag igen, hos Maja, hennes hej då middag. Blä vill inte skriva om det. Sedan ska jag nog sova där och på söndag kommer Sarah och hämtar upp mig, ska följa med henne och HON ska köpa lite träninskläder. Själv har man ju inte råd när man har en flygbiljett till LA att boka inom de närmsta dagarna, wihoo! Sedan ska jag nog hinna med att träffa Lotta också innan jag börjar jobba på söndag kväll. Fullspäckad helg som vanligt, så det ska vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar